Spar penger - kjøp brukt til babyen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.

Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.

Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?

Les hele artikkelen her

Seng, vogn, vognpose og tripptrappstol er kjøpt brukt/arvet. Klær er en blanding av nytt, arvet og hjemmelagd. Mangler fortsatt madrass og dyne, det blir vi nok å kjøpe nytt. Stellebord mangler vi også, det har vi ikke bestemt oss for enda. Men ligger så langt laaaaangt under å bruke 44 000,- på utstyr, heldigvis! :)

Har kjøpt brukt bilstolpose og en brukt pysjamas :)

Vi har brukt: vugge, sprinkelseng, madrasser, så å si alt av klær, bilstolpose, vognpose, dyner og sengetrekk, tripptrapp, babygym, badebalje, nr2 vogn, ammepute, ammepumpe, reiseseng, 10 tøybleier..
Noe er fra jeg var lita, masse er arvet og noe er kjøpt brukt. Hurra for gjenbruk og å bruke det man har fra før! :D

Vi har brukt: vugge, sprinkelseng, madrasser, så å si alt av klær, bilstolpose, vognpose, dyner og sengetrekk, tripptrapp, babygym, badebalje, nr2 vogn, ammepute, ammepumpe, reiseseng, 10 tøybleier..
Noe er fra jeg var lita, masse er arvet og noe er kjøpt brukt. Hurra for gjenbruk og å bruke det man har fra før! :D
Jeg er veldig for gjennbruk, men akkurat madrasser anbefales å kjøpe nytt. Så det ville jeg innvestert i :)

Jeg er veldig for gjennbruk, men akkurat madrasser anbefales å kjøpe nytt. Så det ville jeg innvestert i :)
Jeg vet hvor de har vært, og har vasket trekk osv. Har vanntett tisselaken over, så har ingen betenkeligheter med det :)

Siden dette er nr 2, så har jeg alt etter første :) men nytt bilsete skal jeg kjøpe og flaskesterilisator har jeg kjøpt. Jeg har lett etter brukt, men ikke funnet det.

Back
Topp