Spar penger - kjøp brukt til babyen

M

Moderator Linda

Guest
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.

Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.

Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?

Les hele artikkelen her
 
Vi får en retro baby, er vel bare barnevognen og bilstolen som er kjøpt ny av slike store ting Ellers har vi arvet/lånt en del ting.

Veldig stas å få bruke oldemors sengetøy laget av tippoldemor tidelig 1900 tallet. Bruke bestefars babykurv, bestemors nostalgiske kleshenger grandonkels gyngehest, grandtantes gamle klassiske barnebøker, mitt hentesett og favoritt leker, tantenes gamle finkjoler, og kusiner og fetterenes gamle klær og leker. Gode minner i alt for oss foreldre.

Har også kjøpt noe brukt på nettet. Litt klær og bæretøy.
 
Vi har kjøpt så og si alt brukt, med unntak av barnevogn, madrass og kommode/skap. Barnevogn fordi vi rett og slett ikke fant en som så ok ut til en fornuftig pris. Har ikke lyst til å betale opp mot ny pris for en vogn som tydelig er slitt. Madrass fordi.. ja, sier seg vel selv. Kommode/skap fordi det var lite sånt til salgs. Har kjøpt med avrundede hjørner som skal passe barnerom. Til og med tøybleier har vi kjøpt brukt. :)
Kjøper ikke brukt verken for å spare penger eller fordi det er "trendy", men for å spare miljøet. Det er ikke veldig miljøvennlig å få barn, så det er fint å kunne redusere økologisk fotavtrykk.
 
Kjøpt veldig lite brukt egentlig, og har ikke noen å arve fra. vognbag, bæresjal, noen gravidklær og stokke newbornseat er brukt eneste. ellers er alt kjøpt på salg ;) Hadde jeg bodd i en storby hadde jeg sikkert kjøpt mer brukt egentlig, mer tilgjengelig til salgs da uten at det må sendes.
 
Back
Topp