Spar penger - kjøp brukt til babyen

M

Moderator Linda

Guest
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.

Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.

Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?

Les hele artikkelen her
 
Kjøpte barnevogner brukt fra et vennepar, arvet masse klær og leker, ei flott vogge og seng.
Ser ingenting galt i å gjenbruke!
Ellers er vi så heldige som har familie som elsker å skaffe nyttige ting til guttungen, så har sluppet å kjøpe så mye selv.
 
Her blir seng, vippestol, stellekommode og noe klær kjøpt brukt. Finner jeg vogna jeg vil ha brukt kjøper jeg den og. Ellers så har vi babygym, lekematte, leker, babynest, bæresele ++ ifra storesøster på 1.5år <3
Gjenbruk, arv og brukt er helt kurant her i hus
 
Kjøpt brukt til minsten, og arvet det meste til eldste. Babyen skal få arve etter broren sin, har alt av utstyr utenom vogn og seng siden minsten kun er 13 mnd nå:)
 
Eneste nye her blir bilstol. Ellers blir alt etter storesøster brukt :) (blir det en gutt, må nok nye klær til, men ser masse fint på kjøp og salg sider. Ev. Spør jeg venner som har gutter om de vil gi eller selge noe) :)
 
Vogn og bilstol vil jeg kjøpe nytt. Kunne godt kjøpt f eks vippestol og spisestol brukt, men her nord er problemet at det ligger lite til salgs. Taper like mye hvis jeg skal kjøre langt for å hente, eller må betale masse i frakt. Får se hva jeg finner når jeg begynner å handle :)
 
Noen andre som har kjøpt brukt?
Isåfall hva? :)

Har sett på en lite brukt vogn, men ettersom det er første barnet har jeg lyst til at den skal være ny:) meen er så mange mindre pene vogner nå, som liten plass, ikke noe "kurv" under vognen(isåfall sjeldent å se nå tildags) små hjul.. Mulig jeg er fryktelig kresen, men en vogn skal være komfortabel både for baby og mamma'n.
 
Vi går for det meste brukt [emoji5] får kastet ting etter oss - da flere vennepar er ferdige med å få barn [emoji5] så da stoler jeg på kvaliteten på det vi får også [emoji5]
Jeg kommer også til å ta i bruk masse fra da jeg og samboer selv var barn- mest fordi d er gøy [emoji5]
Gjenbruk er fornuftig for samfunnet!
 
Noen andre som har kjøpt brukt?
Isåfall hva? :)

Har sett på en lite brukt vogn, men ettersom det er første barnet har jeg lyst til at den skal være ny:) meen er så mange mindre pene vogner nå, som liten plass, ikke noe "kurv" under vognen(isåfall sjeldent å se nå tildags) små hjul.. Mulig jeg er fryktelig kresen, men en vogn skal være komfortabel både for baby og mamma'n.

Vogn *2, seng *2, bæresjal, stellebord, klær, bilstol, vugge, lekegrind osv [emoji5]
Kjøper dog da kun av kjente foruten vogner [emoji5]
 
Vi har kjøpt det meste brukt og har fått arve masse av venner og familie også. Regner med vi har spart en god sum på det! Vi er ikke så opptatt av at alt må være nytt eller siste skrik, bare det er funksjonelt og trygt så er det godkjent fra vår side, synes mange er i overkant hysteriske på bruk og kast..Av bruktkjøp har vi fått tak i seng, stellebord og bilstol (kjøpt av bekjente så vi vet den er trygg), og vi ser etter bæresele. Vi har arva bilstol nr 2, babygym, vogge, badebalje, enorme mengder klær, vippestol, myggnett..vi kjøpte helt ny vogn siden den var på tilbud og skilte lite på å kjøpe samme vogna brukt, kjøper ny madrass og dyner og får ny vognpose fra det ene settet besteforeldre.
 
Mamma kjøpte seks bæreposer med klær brukt, til lille i magen :) 400 kr på Facebook, så det er masse man kan få tak i billig om man titter rundt :)
 
Jeg kan fint kjøpe ting brukt - etterhvert. Klær til den nyfødte vil jeg gjerne kjøpe selv eller få i gaver- det er noe spesielt med de klærne. Vogn og bilstol bør være nytt også. Ellers kan det meste gjenbrukes, men denne gangen trenger jeg ikke kjøpe/få brukt så nyter litt å kunne shoppe de fine tingene [emoji4]
 
Vi får klær og leker kastet etter oss! Men har litt lyst å kjøpe julekjole og slikt nytt, bare fordi det er gøy! Vogna kjøpte vi også brukt. Meeen den var litt mer møkkete enn jeg først klarte å se, så det var skuffende. Men det er sånt man risikerer ved å kjøpe brukt. Vi sparte masse da! Ellers får vi låne grind, pumpe (hvis jeg trenger) stellebord, balje osv. Foreløpig har ingen senger til oss, men kjøper vel det også brukt. Det vi har bestemt oss for å kjøpe nytt er bilstol (eller evt. leie den) og madrass og dyne.
 
Elsker bruktkupp fra før av, så det blir naturlig nå også!
Har kjøpt Stokke Newborn seat, Stokke trailz vogn, masse ullklær og andre klær...Blant annet. Kjøper nok enda mer. Har radaren ute på både seng og stellebord, pluss flere klær (merkeklær og ullklær spesielt).
 
Vi kunne kjøpt alt nytt, men jeg vegrer meg virkelig fra å bruke å mye penger på ting :p

Så jeg sendte i retur den nye vognen og kjøpte en brukt en, har og arvet masse og tart vare på klær fra de to eldste, noen av klærene er etter jeg var baby.

Har brukt seng, og skal kjøpe litt annet brukt når det dukker opp på finn:)

Har kjøpt en ny lekegrind, men den var så nedsatt pris på, at den var billigere enn å kjøpe brukt!
 
Har en seng og stol etter storesøster som ble kjøpt brukte i sin tid og en brystpumpe. Resten er vel kjøpt nytt, men billig..
 
Har arvet vippestol, seng, bæresele, masse klær og tepper osv. Også har jeg kjøpt klær, ammepumpe, stokke stol, newborn seat og lekegrind brukt! Deilig å spare penger :)
 
Her blir det ny bilstol. Ellers ser vi ann litt hva ting koster brukt vs nytt på salg. Har øagret en del søk på finn og prisjakt sånn at jeg ser det når noe av det jeg er på jakt etter kommer på finn.no eller på salg i butikk. Så langt er det blitt stellekommode, komplett stokke steps med vippestol og babysett, og ergobaby 360 med nyfødtinnlegg til en billig penge fra finn :happy: Også er det blitt ny stellemadrass og litt klær på salg.
 
Back
Topp