Spar penger- kjøp brukt til babyen

M

Moderator Irene

Guest
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.

Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.

Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?

Les hele artikkelen her
 
Til første kjøpte jeg bare nytt, bortsett fra ei badebalje på stativ, tror ikke det falt meg inn å kjøpe noe særlig brukt, og dessuten syntes jeg det var så kjekt å kikke i butikker;-)

Denne gangen arvet lillesøster det meste fra storesøster, samt at jeg har begynt å kjøpe litt mer klær brukt til storesøster også. Blir alltid så fornøyd med meg selv når jeg kjøper brukt:) :p
 
Vi har ca brukt 21 000 kr dette første året (inkl helt nytt barnevogn og bilsete som vi ønsket oss av praktiske årsaker:)
 
Brukt er jo helt gull! Unger er dyrt, og det meste er like fint selv om andre har brukt det først.. minste her har arvet det aller meste, eller kjøpt brukt av andre. Eneste som alle barna får nytt er sko, der er det ikke snakk om arving.
 
Har arvet masse og prøver så langt det lar seg gjøre å kjøpe brukt :) får så mye for pengene da.
 
Back
Topp