Spar penger- kjøp brukt til babyen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.

Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.

Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?

Les hele artikkelen her

Vi har kjøpt mye brukt. Seng, vippestol, babygym, fine klespakker som nesten ikke har vært brukt, bæresele, stellebord, brystpumpe, ubrukte tåteflasker og bilstolpose. Har vel brukt 3000 kr på dette. Ellers får vi vogn, bilstol og vognpose av besteforeldre :) Føler vi har gjort en del kupp, da jeg ser hvor dyrt det er å handle nytt til baby :)

Kjøper gjerne brukt og vil gjerne arve tøy, men har ingen å arve av. Kjøper gjerne klespakker hvis jeg kommer over noen :)

Kjøpte mye brukt før vi fikk Magnus, blant annet stellebord, seng, brystpumpe, vippestol, fikk baby gym gratis, kommode til klær osv. Har også nå kjøpt en del brukte klær og vognpose for eksempel, synes det er veldig greit å kjøpe brukt, kommer til å fortsette å gjøre det også :) Neste prosjekt er å finne brukt peisgrind :)

Det meste av klærne vi har kjøpt, har vært brukte. :)
De rekker ikke slite det ut når de er så små.
Vi kjøpte det meste av "stort" utstyr nytt, fordi vi ikke fant det vi ville ha brukt, men utenom bilstoler, sko, madrasser og andre ting som ikke kan vaskes tilfredsstillende rent, har vi ingen problemer med å kjøpe ting brukt. :)

Det meste av klærne vi har kjøpt, har vært brukte. :)
De rekker ikke slite det ut når de er så små.
Vi kjøpte det meste av "stort" utstyr nytt, fordi vi ikke fant det vi ville ha brukt, men utenom bilstoler, sko, madrasser og andre ting som ikke kan vaskes tilfredsstillende rent, har vi ingen problemer med å kjøpe ting brukt. :)

Samme her :)

Kjøpt og fått mye brukte klær, kjøpte brukt "moseskurv", babygym og bilstolpose. Kommer nok til å kjøpe brukt sprinkelseng også etterhvert.

Kjøper mye pent brukt :)
Både klær, vippestol, voksipose, "sovevogn", vugge, bæresjal, bæremeis, leker osv. Masse fine kjøp og salg sider på facebook blant annet.

Må innrømme at vi kjøpte mye nytt siden dette er vårt første barn, og utstyret derfor skal gå i arv til forhåpentligvis flere barn. Arvet en moseskrybbe, noen tepper, leker, lillelam-dress osv. Og kjøpte en pose med brukte babyklær i str 50-62 på finn.no, men må innrømme at jeg syns det er mest stas å kjøpe klær til han selv :p

Back
Topp