Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
En familie bruker 44 000 kroner på utstyr til barnet det første året. Heldigvis er trenden at gjenbruk og vintage er kult, noe som lønner seg for lommeboka – og for miljøet. Silje Sanner har funnet mange gjenbruksskatter til sønnen.
– Jeg brukte mye tid på Finn.no i tillegg til at jeg arvet mye fra kolleger i barnehagen hvor jeg jobber. Jeg hadde det meste i hus i god tid før sønnen min Ole Marius ble født, sier Silje.
Hun og samboeren har vært bevisste på hva de kan kjøpe brukt fra dag én.
Velger du å kjøpe noe brukt til barna dine? Hva da?
Kjøpt og fått det meste brukt har ikke lommebok til å kjøpe alt nytt og flott. Men sørger alltid for at det som er brukt ikke har flekker og at det er helt
Til nå har vi kjøpt litt babyklær, vippestol, ammepute, sprinkelseng, babygym, stellekommode og gravidklær brukt, har bare unnet meg en helt ny gravidbukse. Tripp Trapp-stol har vi fra da jeg var barn. Skal kjøpe madrasser, sengetøy og bilstol nytt når babyen er født (dvs. at pappaen blir sendt ut for å shoppe mens vi er på sykehuset ). Har planlagt å kjøpe barnevogn, peisgitter og trappegrind også brukt. Moren min har allerede begynt å kjøpe babyklær til oss, regner med at vi får flere nye klær etter hvert.
Jeg har nesten alt av utstyr etter 2-åringen Da ble det meste kjøpt nytt, bortsett fra trappegrind, vippestol og babygym. Fikk låne en del klær. Denne gang har jeg kjøpt ny dyne og madrass (av hygieniske årsaker) og litt klær. Ny bilstol har vi også kjøpt. Jeg synes mye av det som selges på finn og i salgsgrupper på fb er overpriset, særlig brukte klær. Handler stort sett på salg