Spanskstudie på nettet?

lenemor

Forumet er livet
G og jeg har veldig lyst å lære spansk - vi har jo store ambisjoner om eget feriehus i Spania når vi blir pensjonister. Nå ser jeg at NKI har et kurs som heter spansk dagligtale, og jeg har litt lyst å kjøpe det - men så koster det jo litt... over tre tusen kroner (på den annen side kan vi jo studere sammen, så det blir jo vesentlig billigere enn å ta språkskole sånn i "virkeligheten"). Er det noen her som har tatt noe liknende som nettstudie noen gang?

Oi så spennede da, morro å lære seg språk, har ikke prøvd nettkurs selv.
Har tittet litt på kurs du får kjøpt på bokhandlen med cder.

Så kjekt!
Selv så måttet jeg nok hatt et kurs hvor jeg møtte opp fysisk! For språk er vanskelig for meg!!
Blir bra når dere lærer dere spansk! For da kan du kommunisere for meg da jeg kommer til Spania på besøk som pensjonist![:D]

[:D] det der var motivasjon nok til å lære det Actrine [;)]

Språkkurset er ikke bare lesing altså, man må ha både høyttalere og mikrofoner på pc'n sin for å delta, så det er nok både lytte- og taleøvelser. Jeg gr litt frem og tilbake på om jeg skal kjøpe det eller ikke... har veldig lyst å sette igang, men så tenker jeg at det er en ting jeg kan ønske meg til bursdagen min også.. jeg er jo ikke en energibunt for tiden så kanskje det er lurt å vente til jeg har litt mer overskudd?

åh, jeg hadde link til et gratis kurs en gang for lenge siden.. men det var for engelsktalende da, men veldig enkelt..

Jeg vil og ha ferieleilighet i spania når jeg blir gammel, men mannen er ikke SÅ glad i syden så mulig jeg må dra alene[8D]

Jeg kunne spansk en gang i tiden, men jeg glemmer dessverre fort, så jeg satser på friske opp når jeg nærmer meg pensjonisttilværelsen[:D][8D]

Jeg synes 3000,- var litt dyrt da, med mindre man er veldig motivert til å lære seg det der og da.
Syns heller du burde melde deg på spanskkurs nede i spania når dere får leilighet der, via enforex [;)]

joda, det blir nok spanskkurs når vi er der nede, men vi kommer jo til å feriere litt i Spania i perioden frem mot pensjonisttilværelsen, og da blir det vanlige toukersturer hvor det hadde vært greit å kunne litt da vet du. Her i området er det ingen kurs, men jeg har sett at noen gir timer og skal ha fem hundre pr time, og sånn sett er tre tusen for et halvårsstudie ikke så galt da

har du sett på de der språkkursene de selger på bla bokhandelen? vet ikke hvordan de er sånn læremessig, jeg hørte bare såvidt på den ene da jeg var på jobb en gang, men det var veldig enkelt.
Men hvordan er det kurset da, er det sånn at etter 6 mnd har du ikke tilgang til kurset lengre? for da er det jo greit om man er motivert og klar til å lære noe, men om man ikke helt har tid og overskudd så blir det fort bortkastede penger..

men 500,-!![:o] kanskje jeg skal friske opp litt tidligere og gi privattimer, kan jo bli rik[:D][:D]

Back
Topp