spaniatur med 2,5 mnd gammel baby??

Anede

Elsker forumet
Hadde dere reist på det?
Svigers vil ha oss ned i jula, men jeg har ikke lyst å reise med babyen så tidlig.. Har jo aldri gjort dette før og vet ikke om jeg vil føle meg trygg nok til å reise så langt med han..
Føler at jeg trenger litt tid med han her hjemme før jeg begynner å dra han rundt.. Pluss at jeg er livredd for at noe skal skje med han, krybbedød o.l og da har jeg ikke lyst å sitte der nede..
Er sikkert helt paranoid nå, men føler meg ikke trygg nok til det..
I tillegg er vi nettop ferdige med huset vårt og jeg har lyst at vi skal feire i det første hjemmet vårt sammen med både mine og hans foreldre..
Og svigermor ringer hver dag for å høre når hun skal bestille billettene til.. mannen mener jeg overreagerer og at det kommer til å gå fint, Han har ikke mye lyst å si til foreldrene at vi ikke vil komme i jula..

er jeg helt urimelig eller???

har ingen erfaring... men jeg hadde ikke turt å gjøre det fordi jeg er pysete, ikke fordi babyen ikke hadde tålt det[:)] du føler best på det selv tror jeg.

Æ e eni me dæ, ville ikkje gjort d når beibien va så liten...
Sjøll om d ikkje e den varmaste tia på året e d ei lang reise..

Håpe svigerforeldran dine skjønne at du ikkje vil..
Si til de at d kommer andre år også![;)]

Du har jo svart på spørsmålet ditt, ut fra det jeg leser så vil du ikke men føler deg presset. Hvis det var meg så ville jeg dratt, selv om jeg er livredd selv. Bli medlem i norsk luftambulanse og det gir litt mere tryghet.
Gjør det du føler selv for, ikke svar på telefon til svigermor hvis du ikke tør å si noe til henne, eller si NEI, vi vil ikke! Så enkelt er det...

Er ikke noe farlig å dra med babyen til utlandet.
Men hvis du ikke føler deg trygg, så ikke gjør det. Er ingen grunn til å ødelegge Jula deres[;)]

Gjør som du føler for..

gjør det du synes er best. jeg har også lyst til å feire hjemme ettersom vi har kjøpt ny leilighet og har mulighet til det. ungen har nok ikke vondt av en tur til spania, men det er viktig å tenke på mamman og pappan også. det er vel så viktig, så gjør det du føler er best selv.

[:)]Ikke noe problem å reise til Spania med en på to og en halv mnt. Fantastisk helsevesen ,og babymat\bleier er som i Norge. Michaelen min var 8 uker første gang vi reiste til Costa del Sol[:D].
Men - å ville være hjemme i jula er en annen sak! Har feiret en jul i Spania ,og gjør det ikke igjen!(Og jeg har hatt mine foreldre boende der i 18 år! Ergo har jeg feiret en jul med dem på 18 år....)
Prøv å forklare at det er viktig at dere som nå er en egen familie vil etablere egne juletradisjoner. Fortell at dere vil feire i eget hjem ,men at de er hjertelig velkomne til å feire jul hos dere. Du kan jo også si at du mye heller vil reise ned i påsken? Vi har hatt påsken i Spania hvert år ,bortsett fra i fjor - da jeg var høygravid.[:D] Uansett ,lykke til!!

Et lite tips hvis du bestemmer deg for å reise: Ring flyselskapet på forhånd og få avtalt å få "seng" på flyet til ungen din. De har visstnok ei slags seng som er spesialtilpassa for flyet som han kan ligge i, så slipper du å sitte med han på fanget hele flyturen.
Har ei venninne som nettopp reiste til syden med sin gutt på 6 mnd, og hun var VELDIG glad for å ha denne på turen. (kostet visst ikke noe å få den heller)

Vi har et vennepar som reiste til spania med en 5 uker gammel baby. De sa det gikk helt fint det[:)]

MÅ selvfølgelig følge din egen nese. Ville bare si at vi planlegger tur i februar allerede nå. Pleier igrunn å være utenlands i jula, men siden de har vært en slags babyboom blir vi hjemme iår. Ikke fordi vi ikke vil ta med baby så tidlig, men for å få feiret med alle besteforeldre og kusiner og fettere... 

jeg hadde reist, vi drar nå om 14 dager, det skal bli nydelig, vi skal til julen også....

ungen tar ikke skade  av det, jeg har spurt på helsestasjonen, der jobber det 6 helsesøstre, alle mente det var bare og reise...

men kan ikke de komme til dere da??????????????????

Back
Topp