Spania med toåring

Forest

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Junilykke 2020 ♡
Hei!
Noen som har vært i syden med småbarn og har litt reisetips til oss?☺️
Vi reiser i juni til Spania med 2 åringen vår. Hva er lurt å pakke med? Vi skal bo på et all inklusive hotell.
Hvordan er det med bilbelte i buss der? Vi reiser med reiseselskap og har buss via dem fra flyplassen til hotellet, men har hørt at det ikke er seler i de bussene eventuelt at det kun er belte som går over magen.

Hei!
Noen som har vært i syden med småbarn og har litt reisetips til oss?☺️
Vi reiser i juni til Spania med 2 åringen vår. Hva er lurt å pakke med? Vi skal bo på et all inklusive hotell.
Hvordan er det med bilbelte i buss der? Vi reiser med reiseselskap og har buss via dem fra flyplassen til hotellet, men har hørt at det ikke er seler i de bussene eventuelt at det kun er belte som går over magen.
Som regel får ikke små barn egne seter på de bussene en gang. De må som regel sitte på fanget fordi reiseselskapene booker for mange personer inn på bussene. Jeg ville tatt taxi og hatt med bilstol

Som regel får ikke små barn egne seter på de bussene en gang. De må som regel sitte på fanget fordi reiseselskapene booker for mange personer inn på bussene. Jeg ville tatt taxi og hatt med bilstol

Hmm, kanskje vurdere taxi da ja..
vurderte også muligheten for å ha han i bæreseler på magen hvis bussen har belte til meg.. da sitter han jo litt tryggere enn det han ville gjort ved å bare sitte på fanget.

Hmm, kanskje vurdere taxi da ja..
vurderte også muligheten for å ha han i bæreseler på magen hvis bussen har belte til meg.. da sitter han jo litt tryggere enn det han ville gjort ved å bare sitte på fanget.
Nei, det gjør han dessverre ikke. Da blir han most mellom deg og setet foran. På fanget med eller uten bæresele er veldig farlig. Taxi koster nesten ingenting i sydlige strøk, så ville tatt taxi :)

Nei, det gjør han dessverre ikke. Da blir han most mellom deg og setet foran. På fanget med eller uten bæresele er veldig farlig. Taxi koster nesten ingenting i sydlige strøk, så ville tatt taxi :)
Når det gjelder slike ting, så blir det å velge mellom det minst onde: ta med bilstol (aner ikke hvordan det blir behandlet selv om det blir pakket forsvarlig), leie bil og bilstol (aner ikke hvordan bilstol er blitt behandlet). Det aller beste er vel å ta med seg bilstolen inn på flyet, men er det greit med bilstol nr 2?heftig tungt å bære på hvertfall :p

Når det gjelder slike ting, så blir det å velge mellom det minst onde: ta med bilstol (aner ikke hvordan det blir behandlet selv om det blir pakket forsvarlig), leie bil og bilstol (aner ikke hvordan bilstol er blitt behandlet). Det aller beste er vel å ta med seg bilstolen inn på flyet, men er det greit med bilstol nr 2?heftig tungt å bære på hvertfall :p
Britax two way for eksempel veier lite og kan festes med topunktsbelte (magebelte). Så da kan barnet sitte i det på flyet så har man trygt sete på ferieturen. De koster ikke så mye heller

Ikke vært i Spania, men i Kroatia med en 2-åring. Ingen erfaring med all inclusive da. Vi hadde med bæresele til flyplass og turer rundtomkring (bruker ikke vogn vi da) og bilstol til flytur og taxi. Fungerte fint! Taxi var billig. Vi hadde med britax two way. Ville ikke satset på bussene til hotellene, taxi koster minimalt mer og er tryggere om man har med bilstol. Hvis han er i bæresele på magen din på bussen er han dessverre også airbagen din, så det er ikke å anbefale heller (kan man sitte mot kjøreretningen er det litt bedre, men det kan man stort sett ikke på turistbussene). I Kroatia var reise med barn ellers enkelt, tipper Spania og er lett :)

På flyet så pakk smart, ikke bruk opp de beste bestikkelsene med en gang :) Min er vant med å fly og sitter enten i bilstol eller cares-sele, da sitter han rolig og koser seg, blir nesten som biltur og da sitter men jo rolig :)

Britax two way for eksempel veier lite og kan festes med topunktsbelte (magebelte). Så da kan barnet sitte i det på flyet så har man trygt sete på ferieturen. De koster ikke så mye heller
Vi har et besafe-sete (blytungt) og et axkid wolmax (litt lettere, men fortsatt tungt), så greit å ha et alternativ som ikke er såå tungt :p dessuten, en 2åring har jo allerede eget sete, så det blir vel ikke dyrere heller uansett? :happy:

Britax two way så smart ut, kanskje investere i det før jeg reiser. Veldig greit å ha bilstolen med på flyet også.
Ettersom det kan festes i 2 punkt seler kan det vel også has med på bussen (så fremt bussen har 2 punkt seler)☺️

Britax two way så smart ut, kanskje investere i det før jeg reiser. Veldig greit å ha bilstolen med på flyet også.
Ettersom det kan festes i 2 punkt seler kan det vel også has med på bussen (så fremt bussen har 2 punkt seler)☺️

Det er ikke sikkert det er plass til det på flyet om setene står for tett, det monteres fremovervendt på fly, men skal stå bakovervendt i bil/buss, så vil allikevel anbefale taxi. Mange som trøbler med å få lov å sikre barna sine overhodet på de reiseselskapbussene, de er skikkelig vrange :/

Jeg ville ikke tatt de bussene uansett, med eller uten bilstol. Det er ikke garantert at en toåring får sete på bussen, og da står man liksom der da. Men som sagt så er taxi veldig billig i sydlige land. Da slipper man også den rundturen med de bussene som skal innom alle hotellene med passasjerer.
Sist jeg var i «syden» så tok vi taxi til hotellet i stedet for den bussen, og vi kom frem leeeenge før bussen fordi den måtte stoppe på så mange hoteller

Vi har feriehus i spania, så blir jo litt annerledes, men ta med bleier, det er sykt dyrt der!

Vil absolutt anbefale deg å investere i Two-Way. Vi bruker det som ekstra sete dersom lille blir hentet av noen andre på barnehagen som kanskje ikke har sete til henne.
Sete skal kun monteres bakovervendt i bil/buss, men kan monteres forovervendt feks på fly.

Back
Topp