Spania-ferie, tips og råd!

Beate

Elsker forumet
Vi skal til Spania til uka og jeg trenger derfor litt tips og råd :) guttene våre er forresten 3 år og 9 mnd.

1. Hvilke "svømme-ting" bør vi ha? Armringer, evt. Hvilken type er gode? Badering til minste, eller er det bare tull? Har sett noe hai-finne greier? Noen som kan anbefale meg noe lurt noe?

2. Finnes det noe for ferie-mage til de små? Tenker da spesielt på 3 åringen som nettopp har sluttet med bleie... :p

3. Hva bør vi holde oss unna i matveien?

4. Noen som har noen tips om ting man bør få med seg når man er i Torrevieja området?

5. Hvilke solbriller til barn sitter godt på?

Andre tips mottas med takk :)

Dytter for deg!

Solbriller ville jeg ha handlet på apoteket. Der kan du også spør om mageregulerende

Kjøp svømmering der nede. Armringer til tre åringen, og sånn baby badering som babyen kan sitte i.
I Spania ville jeg ikke tenkt over noe spesielt man må holde seg unna av mat. Heller ikke at barna må ta noe for "feriemage". Vi har iallefall aldri gjort det.
Solbriller på apoteket kan være lurt til minsten, de med strikk. Ellers har barna her både solbriller fra Ray ban og hennes og Mauritz, og de sitter like bra på :p

Haifinne er for eldre barn som kan svømme, lite lurt å feste noe på et barn som gjør at det flyter med ryggen opp! Armringer og badering. Hvis yngste ikke er for liten finnes badering til baby også. Badebleier og badebukse. Solhatt!

Solbriller ville jeg kjøpt på apotek, finnes mange forskjellige da alle har forskjellige hoder og ansikt så må nesten prøvde hva som passer best til dine barn.

Idoform travel tror jeg er fra 3 år. Ellers kan en yoghurt daglig forebygge mye :)

God håndvask er det viktigste. Det holder ikke ned antibac mtp magevirus.

Prøver så godt jeg kan å svare, da:) Var i Torrevieja for to uker siden forresten:)

1. Ville kanskje satsa på å kjøpt sånne svømmegreier der nede. Er ikke vanskelig å finne sånne butikker med masse badeting i på sånne steder:) Hvis dere likevel vil ta med, ville jeg tatt med armringer til 3åringen. Viktig å huske på at dette er en falsk trygghet, men dem hjelper godt til:) Synes jeg da! Finnes sånne små oppblåsbare ringer og mye annet fint til de aller minste å ha i vannet også:) Kanskje ta en tur i butikken og spørre hva dem har?

2.har aldri pleid å tatt med noe:) Er dessuten lett å finne apotek der nede hvis det skulle oppstå noe. Skandinaviske leger er det og i fleng, om det skulle bli riktig ille :)

3. Da vi var der spiste vi helt vanlig, skulle jeg til å si. Men kjøpte vannflasker i butikk da, og hadde i kjøleskapet. Var egen kran med drikkevann i huset der vi bodde, men vannet var lunka, så etterhvert som drikkeflaskene ble tomme fylte vi opp igjen og la dem i kjøleskapet, og så tok vi dem med i kjølebag når vi skulle på stranda og sånn. Kjølebag er greit å ha!:)

4. Det er to utendørs badeland, som ligger veldig nærme hverandre, ikke så langt unna sentrum mener jeg det var. Det ene heter Aquapolis:
http://torrevieja.aquopolis.es/
Det andre husker jeg ikke helt hva heter. Aquapolis er ganske stort, veldig fint, men er veldig mye der som er for litt større barn og voksne. Stor e sklier og sånn, men de har kjempefint barnebasseng og!!
På det andre var det litt mindre, og mer oversiktlig, og nesten bare småbarnsfamilier der.
Det koster litt for inngang begge steder da! Vi bar begge steder med vår femåring, og ville nok heller dratt tilbake på det største.

Hvor i Torrevieja er det dere skal? Leier dere leilighet der eller?

Jo, nå kom jeg på at vi kjørte fordi flere sånn aktivitet sparker, med hoppeslott og sånne ting i. +et tivoli. Det var ikke åpna for sesongen enda når vi var der, tror jeg. Det kjører man forbi når man kjører kystriksveien mot Alicante. +at det visstnok skal være mye å finne på for familier rundt omkring. Kan jo evt kjøre til Alicante og, og google hva som er å finne der hvis dere har lyst:) Det har ikke vi pleid å gjort da. Vår er liksom mer enn fornøyd med å være i bassenget utafor huset +noen strand-dager og badelandet:)

Ta med babymat til minsten fra Norge :) kits4kids.se har faktisk ferdige pakker med mat for minsten din som de kan levere på hotellet dere skal bo på! Supert konsept spør du meg:) om ikke du kjøper der, kan du få inspirasjon:)

Vi har kjøpt uv-telt fra mimmis.no som er litt stort, men det er pop-up slik at det ikke tar stor plass sammenlagt.

Uv-klær er jo et must:) solbriller som sitter godt har de på apoteket eller merket zunblock :)

Cosmica kids SPF50 er med kjemisk filter (slik at den legger seg utenpå huden) og kan derfor brukes av din sønn på 9mnd som helst bør være forsiktig med kremer :)

Får barna dine oppkast og diaré, så kan det være lurt å ha med elektrolyttpulver som røres ut i vann. Fåes kjøpt på apotek.

"Feriemage": for all del ikke bruk idoform forebyggende! Da er det utrolig lett å få forstoppelse, og da får man mange flere problemer man kunne unngått! Men har man først fått det kan det være greit å ha med idoform eller lignende, men husk å kjøpe en som barna kan bruke :) spør på apoteket:)

Jeg har kjøpt et veldig lite oppblåsbar basseng til min mini, slik at han kan kjøle seg ned OG får kveldsbadet sitt :) tar liten plass og lett å ta med på stranden :)

Det var det jeg kom på i farten :)

Følger med her, skal på ferie i samme området selv:)

Ta med knekkebrød fra norge, ellers så kan du pakke kjeks, smoothie sånn som du vet barnet liker. et godt tips hvis barnet ikke er sulten er frukt. det inneholder iallefall mye væske:happy:

uv drakt, solbriller, vannflaske, smoothieposer, uv telt. di kan også ta med saftis former hvis dere har fryser på hotellet. da kan dere lage sunn is:)

Smoothieposer selger de på Mercadona (supermarked), og de smaker helt likt som her hjemme:) halv pris av de her hjemme også!:)

Back
Topp