Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Lager du selv eller kjøper du ferdig? hvordan lager du i såfall ? her gjøres det veldig enkelt med hakka tomater , litt tomatpuré og krydder . Litt finhakka løk innimellom , men ungene vil helst ikke ha noe i
Vi spiser veldig sjeldent spaghetti med tomatsaus, men de gangene vi gjør det blir det et Dolmio-glass.
Selve spaghettien blir laget fra bunn hver gang da
All spaghetti og tagliatelle lager jeg selv, er såå mye bedre enn den man kjøper i butikken
Lager selv. Surrer finhakka løk, hvitløk og V og til litt chilli i olje. Glasserer med litt sukker. Heller på litt syre: rødvin eller sitronsaft før jeg tilsetter hakka tomater. Så krydrer jeg med salt pepper, det jeg har av grønt krydder og av og til litt kanel.
Jeg surrer først en halv løk, deretter en god mengde halve cherrytomater med litt olje som jeg surrer til de "har falt fra hverandre" og blitt saus. Deretter steker jeg en halv paprika og en pakke kjøttdeig og tilsetter.
bruker bare hakkede tomater og litt krydder + grønnsaker Noen ganger surrer jeg løk og sopp på forhånd og heller tomatene over, andre ganger blir det hakket gulerot, paprika etc og hatt i. Vi har ofte tofu-biter i
Lager alltid selv. Hakkede tomater fra boks, løk, gulrøtter, paprika, brokkoli, friske eller tørkede urter. Holder igjen litt grønnsaker, moser resten sånn at sausen blir god og tykk før jeg lar den koke videre med resten av grønnsaksbitene. Bruker også den moste sausen som pizza saus eller som saus til hjemmelaget makrell i tomat
Lager selv. Steker kjøttdeig og hakket løk, surrer det sammen med finhakket selleri og gulrot. Et par ss tomatpure, en boks tomat og litt buljong og vin/vineddik. Har i hvitløk og oregano/basilikum til slutt. Kokes en halv time.