Spabad, boblebad, jacuzzi

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Diskuter i vei deres tanker, meninger, erfaringer, holdninger og synspunkt rundt dette når man er mistanker graviditet og er gravid.

Da fotballfrue var på spa under den ene graviditeten sin, gikk diskusjonen hett for seg.

Det er tvetydige råd som går, både fra leger og jordmødre -

Helsenett.no -
"Badstue og boblebad er farlig

- Her spriker rådene. Generelt er det ikke farlig med badstue og boblebad under graviditeten, men gravide skal være forsiktige med overoppheting, så det er lurt å begrense tiden i badstue og å ha noen med seg slik at man får hjelp om man blir uvel. Boblebad er fulle av bakterier, og spesielt i siste trimester bør man holde seg unna boblebad for å minimere risikoen for infeksjoner i underlivet. Rådfør deg med legen din for å få oppdaterte råd om dette."

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...arme-bad-og-badstu-i-svangerskapet-40239.html

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/gravid-og-forvirret-1403269.ece (Myte nr. 10)

Hva tror dere?

Jeg er ikke spesielt fan av fotball frue men for farsken! Skal virkelig andre folk kommentere hva andre Gjør når de er gravide? Høres ut som de prøver å lete etter en grunn å ta henne ! Hun har jo ikke tatt cocain heller da, bare plasket litt i vannet..

Har forresten hørt det samme! Mener å huske at jeg tok bboblebad etter svømmingen i 2trimister men satt der ikke i times vis da, bare en dukkert :) Tror det skal litt til å overlpphete babyen, mange som har feber når de er gravide, ingen som sier noe på det.

Jeg er ikke spesielt fan av fotball frue men for farsken! Skal virkelig andre folk kommentere hva andre Gjør når de er gravide? Høres ut som de prøver å lete etter en grunn å ta henne ! Hun har jo ikke tatt cocain heller da, bare plasket litt i vannet..

Har forresten hørt det samme! Mener å huske at jeg tok bboblebad etter svømmingen i 2trimister men satt der ikke i times vis da, bare en dukkert :) Tror det skal litt til å overlpphete babyen, mange som har feber når de er gravide, ingen som sier noe på det.

That makes two of us, men ja - det er jo en liten brannfakkel å legge seg borti andres graviditeter, dog hun bretter seg ut der til allemannseie.

Merkelig hvordan gravide plutselig mister sin rett til et "privat" liv, straks en blir gravid. Plutselig skal alle synes noe om noe, ha meninger og ikke minst - vilt fremmede skal beføle deg på magen! I alle dager! Ingen som tar mannen på tissen, for hans bragd da? :P

Vi fikk oss nytt spabad i forrigårs og i går kunne vi endelig bade. Og jeg har ennå ikke testet positivt en gang, så ja - jeg nøt et bad! ;)

Gud, det hadde jeg glemt fra tidligere svangerskap..
Og jeg som nettopp har kjøpt jazzuci på hytta.. haha..

Tror ikke jeg tar sjansen når jeg er kommet litt på vei :)

Tråden starter med å spørre om boblebad ved mistanke om graviditet.
Vi skal på hotell tur med bade muligheter/boblebad dagen etter forventet EL.
Noen tanker rundt det? Håper på humping før vi drar, men spiren har jo ikke festet seg innen vi er der.

Noen tanker rundt det? Håper på humping før vi drar, men spiren har jo ikke festet seg innen vi er der.
Nei det trenger du vel ikke tenke på? Hadde vært rart om det skulle ha noe si? Men du kan jo google å skjekke litt hvis det er midt ooppe i el og tappen er åpen?

That makes two of us, men ja - det er jo en liten brannfakkel å legge seg borti andres graviditeter, dog hun bretter seg ut der til allemannseie.

Merkelig hvordan gravide plutselig mister sin rett til et "privat" liv, straks en blir gravid. Plutselig skal alle synes noe om noe, ha meninger og ikke minst - vilt fremmede skal beføle deg på magen! I alle dager! Ingen som tar mannen på tissen, for hans bragd da? :p

Vi fikk oss nytt spabad i forrigårs og i går kunne vi endelig bade. Og jeg har ennå ikke testet positivt en gang, så ja - jeg nøt et bad! ;)
Det er helt sant at hun bretter ut om alt og jeg vet at folk er sånn at de kommenterer og det vet vel hun også. Er bare så sjokkert over at folk virkelig kan være så ekkel mot andre uansett hvem de er eller hvordan de ser ut.

Ja opplevde det samme selv! Alt folk absolutt måtte få frem sin mening om ting under graviditeten og spedbarnstiden. Gla jeg har filter :P Frekke folk..

Hopp i det! og kos deg :D

Er usikker på hvordan det er å bade på "offentlig" bad rundt EL når tappen er åpen, har aldri hørt at det kan være skadelig mtp. infeksjon e.l. Da burde det ha vært en kjent sak tenker jeg, ettersom det er stor sjanse for at tusenvis av damer bader daglig med åpen tapp. Noen bader jo med åpen tapp når dem har TR, bare med en tampong inni, og denne suger jo til seg vann nedenfra.

Vil tro det er helt trygt å bade, men dersom du føler deg usikker og utrygg, kan du jo kanskje sjekke opp dette litt nærmere.

God tur i alle fall! :)

Ja opplevde det samme selv! Alt folk absolutt måtte få frem sin mening om ting under graviditeten og spedbarnstiden. Gla jeg har filter :p Frekke folk..

Hopp i det! og kos deg :D

Har ikke opplevd det ennå jeg da, men har hørt om det og nå bekreftet du det også. Tror jeg skal ha på meg en genser hele svangerskapet hvor det står "hands off!". :P

Jeg tok meg jaggu et bad i dag også jeg da. :p Tror ikke det klaffet for oss på denne PP´n, så...

(Måtte sladde bildet litt, i tilfelle det er kjentfolk her inne som gjenkjenner utsikten vår, som jeg ikke vil skal vite vi hverken er prøver eller vår evt. graviditet dersom vi skulle bli det.)

Vedlegg

• thumb_IMG_1692_1024.jpg
    thumb_IMG_1692_1024.jpg
    175,1 KB · Visninger: 128
Last edited:
Joda ryktene stemmer de.. Skulle hatt en slik genser jeg også :D

Å herremin for en herlig utsikt! Fyy dere er heldige :D

Har ikke opplevd det ennå jeg da, men har hørt om det og nå bekreftet du det også. Tror jeg skal ha på meg en genser hele svangerskapet hvor det står "hands off!". :p

Jeg tok meg jaggu et bad i dag også jeg da. :p Tror ikke det klaffet for oss på denne PP´n, så...

(Måtte sladde bildet litt, i tilfelle det er kjentfolk her inne som gjenkjenner utsikten vår, som jeg ikke vil skal vite vi hverken er prøver eller vår evt. graviditet dersom vi skulle bli det.)
Hvorfor tror du det ikke har klaffet?
Hvilken pp er dere i?

Joda ryktene stemmer de.. Skulle hatt en slik genser jeg også :D

Å herremin for en herlig utsikt! Fyy dere er heldige :D

Hvorfor tror du det ikke har klaffet?

Hvilken pp er dere i?

Fant ei t-skjorte her - https://www.zalando.no/new-look-maternity-t-shirts-med-print-white-n0b29g00s-a11.html
Har så lyst til å kjøpe denne, men føler det blir for dumt før det er noen spire i magen. :P

Takk! Ja, det er helt fantastisk utsikt her. Det kostet litt, og vi måtte ut fra byen, men SÅ verdt det! :)

Jeg tror ikke det har klaffet, for jeg har NULL symptomer, forrige runde, som endte i SA, så hadde jeg så sykt mange symptomer, men nå er det ingenting som helst. Men håpet er jo der til TR kommer, så får vi bare se. Er vel kanskje mest litt pessimistisk for å slippe den store skuffelsen, så får oppturen være større. ;)

Vi er i PP 2 etter SA, før der hadde vi egentlig ingen ordentlig PP, bare sånn - jaja, det blir når det blir.

Måtte DPO dagene dine flagre avgårde frem til tirsdag! ;)

Fant ei t-skjorte her - https://www.zalando.no/new-look-maternity-t-shirts-med-print-white-n0b29g00s-a11.html
Har så lyst til å kjøpe denne, men føler det blir for dumt før det er noen spire i magen. :p

Takk! Ja, det er helt fantastisk utsikt her. Det kostet litt, og vi måtte ut fra byen, men SÅ verdt det! :)

Jeg tror ikke det har klaffet, for jeg har NULL symptomer, forrige runde, som endte i SA, så hadde jeg så sykt mange symptomer, men nå er det ingenting som helst. Men håpet er jo der til TR kommer, så får vi bare se. Er vel kanskje mest litt pessimistisk for å slippe den store skuffelsen, så får oppturen være større. ;)

Vi er i PP 2 etter SA, før der hadde vi egentlig ingen ordentlig PP, bare sånn - jaja, det blir når det blir.

Måtte DPO dagene dine flagre avgårde frem til tirsdag! ;)
Hahaha ja den var kul, eneste er at OFF skulle ha vært litt større skrift på :P

Ja det er nok veldig verdt det! kunne aldri tenkt meg å bo midt i byen :) Men sånn fin kjøreavstand i fra :P

Er vel enda litt tidlig med symptomer allerede??
Hvilke hadde du sist i dpo land?

Hahaha ja den var kul, eneste er at OFF skulle ha vært litt større skrift på :p

Ja det er nok veldig verdt det! kunne aldri tenkt meg å bo midt i byen :) Men sånn fin kjøreavstand i fra :p

Er vel enda litt tidlig med symptomer allerede??
Hvilke hadde du sist i dpo land?

Jeg hadde allerede ømme og større pupper før IKM i tillegg til kraftige murringer, bruker vanligvis ikke å få det før TR. Derfor jeg testet tidlig, bare par dager før, men hadde som sagt allerede kjent det noen dager. Og særlig det å være tørst og tisse heeele tiden, hele døgnet kom fra den dagen jeg testet positivt. Mistet i uke 6, så det var mange og sterke symptomer tidlig. Men jeg hører at symptomer kan variere fra graviditet til graviditet, så hvem vet? I morgen skal det testes!! ;)

Jeg har lest (sjekket mye forrige graviditet) at det ikke er bra med lange bad (type over 10 min) som er veldig varme i første trimester. Det kunne visst skade utviklingen hos fosteret og føre til misdannelser, i tillegg til at det var økt abortfare... Fant en artikkel nå;

http://nhi.no/graviditetsoraklet/sv...arme-bad-og-badstu-i-svangerskapet-40239.html

Ja, har lest dette. Den står også i post en, som én av to linker. Er ikke godt å vite, det later til at helsepersonell er litt uenige om hverandre. Mulig jeg har sabotert en evt. graviditet nå, ettersom jeg er 11 DPO i dag og har badet i 38 grader varmt vann i par dager. Ikke badet så lenge om gangen, men lengre enn 10 min. I går ble jeg nokså varm også... Jaja, får håpe det gikk bra dersom det er en spire der inne. Er ikke så bra å bli hysterisk heller, pga. stress, så det er ikke så lett dette med graviditet - å skulle sitte i en boble vernet mot alt det farlige for en gravid i 9 måneder! ;)

Jeg hadde allerede ømme og større pupper før IKM i tillegg til kraftige murringer, bruker vanligvis ikke å få det før TR. Derfor jeg testet tidlig, bare par dager før, men hadde som sagt allerede kjent det noen dager. Og særlig det å være tørst og tisse heeele tiden, hele døgnet kom fra den dagen jeg testet positivt. Mistet i uke 6, så det var mange og sterke symptomer tidlig. Men jeg hører at symptomer kan variere fra graviditet til graviditet, så hvem vet? I morgen skal det testes!! ;)
Ah ja det var jo ganske relative symptomer da :) Vi satser på at symptomene bare er litt treigere denne graviditeten :D
Gleder meg!!

Back
Topp