Spa

Navlehøyde

Flørter med forumet
Hei! Vi skal på spahotell i helga, og jeg har ikke lyst til å fortelle de vi skal dit med at jeg er gravid helt enda. Men tenker på at det kanskje er synlig hvis jeg ikke blir med inn i badstua eller boblebad. Har lest om at overoppheting kan skade eller føre til SA, så selv om jeg elsker boblebad er jeg usikker på om jeg tør. Selv om det hadde vært godt for en kropp med mye smerter.
Er det sånn at man merker det lenge før man er så varm at det kan skade? Mener jeg badet når jeg gikk med forrige, men da ble jeg svimmel om måtte stå opp, så da sa kroppen ifra. Det var dog i 2. eller 3.trimester.
Hva hadde dere gjort? Hadde dere turt å sitte en stund?

Hei! Vi skal på spahotell i helga, og jeg har ikke lyst til å fortelle de vi skal dit med at jeg er gravid helt enda. Men tenker på at det kanskje er synlig hvis jeg ikke blir med inn i badstua eller boblebad. Har lest om at overoppheting kan skade eller føre til SA, så selv om jeg elsker boblebad er jeg usikker på om jeg tør. Selv om det hadde vært godt for en kropp med mye smerter.
Er det sånn at man merker det lenge før man er så varm at det kan skade? Mener jeg badet når jeg gikk med forrige, men da ble jeg svimmel om måtte stå opp, så da sa kroppen ifra. Det var dog i 2. eller 3.trimester.
Hva hadde dere gjort? Hadde dere turt å sitte en stund?
Husker søsteren min var med på spa da hun var gravid for noen år tilbake. Hun tok både boblebad og badstue, men styrte unna det varmeste og satt ikke så lenge. Jeg og mannen planlegger spatur i januar, tenker jeg gjør det samme, dropper varmeste badstuene, og bare litt kortere turer i boblebadet. Tror du vil føle ubehag selv før det skader barnet :happy:

Husker søsteren min var med på spa da hun var gravid for noen år tilbake. Hun tok både boblebad og badstue, men styrte unna det varmeste og satt ikke så lenge. Jeg og mannen planlegger spatur i januar, tenker jeg gjør det samme, dropper varmeste badstuene, og bare litt kortere turer i boblebadet. Tror du vil føle ubehag selv før det skader barnet
Takk for svar! Ja det er det jeg også tenker. Bare litt ekstra forsiktig siden det enda er tidlig. Men tror nok jeg tar en liten tur oppi, er jo så godt

Jeg tror ikke jeg hadde turt boblebad. Det går jo helt sikkert bra og jeg elsker det og! Men hvis(!!) noe skulle skje, ville jeg alltid lurt på om det var pga det boblebadet. Jeg kommer absolutt til å savne boblebad de neste 7mnd :rolleyes: Men det er ikke verd det for min del:)

Boblebad er jo ikke noe problem så lenge du ikke blir alt for varm, kan være obs på varmen med tanke på blodtrykksfall men du skal sikkert ikke på spa alene så du har jo noen i rundt deg :) ikke sitt for lenge var beskjed fra min jordmor sist svangerskap, bortsett fra det var det ikke noe problem :)

Ingen problem så lenge du føler det går greit å sitte der, blir du uvell og kjenner deg for varm så ta en pause.
Vi skal reise utenlands for å få litt sol og varme, og tenker bare at hyppige pauser fra solen er nok. Så boblebad og badstue ei helg må gå fint!

Back
Topp