Spa

MiniMEEE

Betatt av forumet
*Aprilbaby 2018*
i uke 15 skal jeg en helg på spa, hva bør jeg tenke på? Vet man maks skal være ti min i varme bad, men hvor varme? Og hvor lang pause mellom badstuer/boblebad bør jeg ha?

En skal vel helst holde seg unna de aller varmeste badstuene og boblebadene, jeg har tidligere bare sittet på kanten i de varmeste bassengene og gått opp for å kjøle meg ned når det ble for varmt.

Man bør vel helst unngå badstu og boblebad? Men tenker vel liten stund i boblebad ikke kan skade...

Har lest opptil ti minutter. Men lurer litt på hvor lang pause jeg bør ha før jeg går i badstu eller boblebad igjen

Tror nok du må føle litt på det når du er der. Hjertet ditt banker jo raskere enn før så man bør ta det med ro.
Jeg hadde kanskje ringt lege/jordmor om du rekker det[emoji5]

Jeg var på spa i uke 5/6 og leste etterpå det med varme. Spurte gynekologen min neste gang jeg var på ul. Da sa han at det bare var oppspinn. Ingen god forskning på det. Du kjenner selv hva du orker og ikke. Drikk mye vann. Kjenner du deg uvel ta en pause. Får du behandling - husk og si du er gravid. Spa er jo godt for deg. Hva som er godt for mor er også godt for barnet :-) hadde noe vært farlig på spa hadde de måttet satt opå advarselskilt slik de gjør i fornøyelsesparker osv. Jeg har aldri sett noe slikt på spa ;-)

Jeg var på spa i uke 5/6 og leste etterpå det med varme. Spurte gynekologen min neste gang jeg var på ul. Da sa han at det bare var oppspinn. Ingen god forskning på det. Du kjenner selv hva du orker og ikke. Drikk mye vann. Kjenner du deg uvel ta en pause. Får du behandling - husk og si du er gravid. Spa er jo godt for deg. Hva som er godt for mor er også godt for barnet :-) hadde noe vært farlig på spa hadde de måttet satt opå advarselskilt slik de gjør i fornøyelsesparker osv. Jeg har aldri sett noe slikt på spa ;-)
På Kragerø resort er det advarsler hengt opp om at gravide bør unngå badstue, boblebad og veldig varme basseng.[emoji4]

På Kragerø resort er det advarsler hengt opp om at gravide bør unngå badstue, boblebad og veldig varme basseng.[emoji4]
Det har jeg ikke vært. Rart ikke alle spa har det sånn hvis det hadde vært rettningslinjer de måtte fullt. Gravide skal jo ikke unngå alt dette hele tiden. Det er jo veldig rart de skriver det sånn. Litt tid i badstu og varmebad mener jeg fortsatt gjør en godt hvis man orker det. Nå orker jo jeg nå som jeg er gravid dette mindre enn før og lytter til kroppen.

Back
Topp