Spa

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Er mer farlig for oss gravide å bade på spa osv nå?
Jeg kjenner jeg er litt stresset. Og i dag leste jeg på vg om the Well om legionella funn i boblebad, og dit skal vi neste helg:p
Erfaringer?

Last edited:
Jeg fikk beskjed av jordmor og lege å holde meg unna boblebad pga overoppheting og fare for infeksjon pga bakterier. Men vet det er ulike meninger om dette [emoji4]

Det gjorde ihvertfall at jeg ikke tok turen oppi [emoji4]

tv2 hjelper deg har vel og en reportasje om spa i Norge i kveld som visstnok skal avdekke sjokkerende ekle funn i følge reklamen...

Jeg fikk beskjed av jordmor og lege å holde meg unna boblebad pga overoppheting og fare for infeksjon pga bakterier. Men vet det er ulike meninger om dette [emoji4]

Det gjorde ihvertfall at jeg ikke tok turen oppi [emoji4]

tv2 hjelper deg har vel og en reportasje om spa i Norge i kveld som visstnok skal avdekke sjokkerende ekle funn i følge reklamen...

Ja det er det som det står om i VG!
Er bursdagspresang jeg har fått og kjenner jeg egentlig ikke har så veldig lyst:p kommer ikke til å klare å slappe av der!

Er jo bare varmekulper på spa vel? :p Hehe ..

Akkurat nå, så har vel aldri noen av de bassengene, boblebadene eller badstuene vært renere. Så hvis man først skal på spa, så må vel disse dager være et glimrende tidspunkt[emoji1305] sikkert ikke like mange folk der nå heller[emoji23] jeg var på Farris bad i sommer. Syns det var veldig behagelig. Prøvde å ikke sitte å koke lenge i boblebadene. Var ikke så mye inne i badstuene heller. Det ble litt i varmeste laget syns jeg.

Bare sniker men mener at farris var renest :) vi vil dra en tur dit hvis vi får det til før termin

Var på the well i fjor med utdrikningslaget mitt og forloveren min var gravid. Fikk vel råd om å ikke ta boblebad ellers var det helt greit :-) og så er det endel behandlinger man ikke kan ta da ;)

Jeg hadde nok ikke gjort det i dette svangerskapet pga blødningene. Men jeg vet ikke hva jeg ville gjort hvis jeg hadde et normalt svangerskap. Vanskelig å si...

Det er ikke farlig for gravide å bade, babyen ligger jo beskyttet. Det eneste man skal være forsiktig med er å ikke være for lenge i boblebad fordi babyen kan bli overopphetet.

Jeg hadde ikke vært redd for å dra til f. eks The Well heller. De skriver:

"The Well er friskmeldt.

Her kommer viktig informasjon til alle våre gjester:
I sommer ble det oppdaget en konstruksjonsfeil ved et av våre boblebad. En rørfeil førte til at vann ble stående stille, noe som igjen dessverre førte til funn av en beskjeden mengde legionella i boblebadet.

Vår reaksjon var å umiddelbart stenge ned den delen av anlegget, og utbedret den tekniske feilen. Det er ikke rapportert at funnet har hatt noen helsekonsekvenser for våre gjester. Etter utbedring og en rekke vannprøver finnes det nå ikke spor av bakterien legionella i anlegget, og The Well er erklært friskmeldt. Vi har fulgt dette opp med et enda strengere renholdsprogram, og fortsetter med vannprøver tre ganger daglig i tillegg til regelmessig legionella-testing."

Jeg var på "spa" i går. Vi snakket om den reportasjen som tv2 hjelper deg hadde gjort og konkluderte med at det mest sannsynlig var blitt ordentlig rengjort nå pga dette. :p men mamma syns ikke det virker trygt å bade i offentlig basseng.
Man skal helst holde seg unna boblebad og sauna, så jeg svømmer bare i varmt terapibasseng og syns det er kjempe deilig. Går på gravid- svømmetrening hver torsdag og da er det min faste jordmor som holder kurset. Tror ikke hun hadde funnet på det, hvis det kunne vært skadelig (for en i friskt svangerskap såklart). Har man høyere risiko for infeksjon så ville jeg holdt meg unna for sikkerhetsskyld :)

Merkelig. Det er ikke så mye renere ute på sjøen eller i vannet vel? Kan jo få bakterier der også? Og man bader jo det på dommeren? Vertfall jeg :hilarious: og det samme hvis man er på ferie..

Jeg er så glad i å bade at jeg orker ikke å tenke så mye på akkurat det der altså. Føler man må passe seg for alt mulig for tiden. Jeg har både vert på spa og er ofte og bader med lillegutt i badeland. Unngår boblebad men det er fordi jeg syns det er litt ubehagelig med så varmt vann.

Back
Topp