Spa under graviditet

mrs.g

Glad i forumet
Mannen min og jeg tenker å ta en tur på The Well (stort spaanlegg), men jeg er så usikker på om jeg kan være i boblebad og badstuer og sånt? Jeg er 12+1 i dag, og tenker vi kommer til å dra til helga, da er jeg nesten 13 uker. Er det ikke i første trimester man skal være forsiktig med varme? Når begynner andre trimester?

Er det forresten farlig å bade i isvann? Er redd for at hjertet til babyen kan stoppe av kuldesjokket, men det er sikkert ikke mulig. Hehe! Mye rart man skal bekymre seg for.

Hei.
Det er ikke farlig å bade i boblebad så lenge du ikke er oppi for lenge. Det man er redd for er at babyen skal bli overopphetet. Pass på å drikk kaldt vann også. Det er heller ikke farlig å bade i kaldt vann.
Hilsen en som har hatt massevis av bassengtrening med gravide

Jeg ville holdt meg unna boblebad og badstu generelt sett når jeg har lest man bør være der mindre enn 10 minutter. Står også på beskrivelse av boblebad som blir solgt at det ikke er for gravide. Leste det kan føre til misdannelser i første trimester, ellers er det mulighet for atopisk eksem for babyen og noe annet.

Jeg var på spa med ei gravid, og da fikk hun beskjed fra de ansatte at hun ikke fikk ta boblebadet og kun sitte bittelitt i badstuen..kan ikke skjønne helt det med boblebadet..om det er pga bakterier så er d jo tett inn til babyland.. Jeg har badet i uteboblebad, men det har vært på ei hytte vi leide, så litt ferre folk oppi ila dagen..

Første trimester er 12 uker. Jeg fikk beskjed av en massør sist at det ikke var anbefalt med hard massasje (og på enkelte kroppsdeler) i første trimester. Ellers er det greit å gi beskjed om at du er gravid om du skal ta massasje slik at de ikke bruker oljer med uheldige virkestoffer for fosteret. Ellers er det bare å kose seg og unngå oppheting som de andre skriver :)

Back
Topp