SPA i uke 6

Fenomen

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Jeg fikk positiv test i går (3+4) og skal egentlig på SPA om noen uker. Er det innafor eller må det avlyses? Jeg har lest at man bør unngå boblebad o.l på grunn av overoppheting og infeksjonsfare, men når jeg googlet fikk jeg bare opp tilfeller etter uke 20. Er det like aktuelt så tidlig? Noen som vet?

Jeg fikk positiv test i går (3+4) og skal egentlig på SPA om noen uker. Er det innafor eller må det avlyses? Jeg har lest at man bør unngå boblebad o.l på grunn av overoppheting og infeksjonsfare, men når jeg googlet fikk jeg bare opp tilfeller etter uke 20. Er det like aktuelt så tidlig? Noen som vet?

Hei, og gratulerer! [emoji16]
Jeg er usikker, ville forhørt meg med fastlege eller jordmor for å være sikker [emoji5] lykke til!

Hei!

Ikke noe problem med SPA, de har til og med egne gravid-behandlinger mange steder.
Så lenge du passer på at du ikke er alene i boblebad/badstu, og at du ikke blir for varm, går det helt fint.

:)

Fikk beskjed av lege om å ikke få vanlig masage nå som jeg var gravid.

Alle artikler jeg har lest konkluderer med at det er spesielt i første trimester du skal være forsiktig med boblebad pga fosterutviklingen. Badstue må du holde deg unna :)

Spa burde gå bra, det gjorde jeg i 1 trimester. Men er mange massasjebehandlinger du ikke kan få, hvis de ikke har folk som kan på gravide. Fikk ikke ta fotmassasje engang :-P.

Vi gidder ikke å dra hvis vi (jeg) ikke kan ta massasje, det var egentlig poenget :) Jeg har googlet litt og det er mange forskjellige meninger men det går igjen at man ikke bør få massasje i 1. trimester på grunn av fare for abort. Jeg tar ingen sjanser så da dropper vi det, og tar heller en massasje beregnet på gravide (det tilbys visst fra uke 14. og da er det vel en grunn til det) i 2. trimester :)

Fikk massasje i uke åtte, kunne visst være problematisk i uke 4-6 sa ho eg var til.
Forstår ikkje helt kordan det kan være farlig, men var nå det ho sa.

Man skal ikke ta massasje i første trimester fordi man kan trigge noen punkter som kan være farlig for foster evt resultere i sa har jeg fått beskjed om fra massøren min..

Back
Topp