Spa / boblebad - trygt?

Bkno1721280

Flørter med forumet
Hei! Jeg og samboer tenkte å booke noen netter på et spahotell i påsken. Det var før vi fant ut at jeg er gravid. Uke 4+2 nå, så helt i startgropa.

Ser de offisielle rådene er litt «tja»: sier svømmebasseng er ok, men ikke for varmt. Boblebad er ok, men ikke for lenge - og «offentlige» boblebad verre enn private. Stedet vi vurderer har groper med boblebad innebygd i bassenget, så det vil jo være klor i boblebadet også.

Vi tenkte 2-3 dager og spa hver dag, men er nå usikker på hva som er lurt, da jeg syns de offisielle rådene er litt ambivalente. Noen råd?

Jeg tenker at når boblene er I SVØMMEBASSENGET, så blir det vel litt samme "reglene" som med svømmebasseng.

Når det kommer til varme bad og jacuzzi I seg selv, tenker jeg at man kjenner på kroppen selv om man bør ta en pause; at om man lytter til kroppen, så går det nok fint. Offentlige boblebad som er varme og uten klor med mange som hopper udusjet oppi, kan jo potensielt sett være en bakteriebombe - men det som du beskriver der er jo bare en del av svømmebassenget.
Men det er til syvende og sist noe du selv må vurdere. :)

Boblebad er problematisk på grunn av faren for uriveisinfeksjon. Hadde unngått boblebad og badstu også pga varme, og holdt meg til basseng. Bobler og klor er uproblematisk.

Back
Topp