sp. ang ny permisjon..

Heidi10+12

Gift med forumet
får starte med at jeg IKKE er gravid da..

men om jeg skulle blitt det nå rett etter at permisjonen min går ut...
åssen blir det da?? må jeg jobbe igjen da for og få penger??

og åssen er det med sykemelding når man ikke har jobb?
pg av det som skjedde når jeg skulle føde får jeg tettere oppfølging og jeg blir uansett sykmeldt fra hvertfall uke 20..
ratt før det også...

edit: må jeg ha 50% stilling for at far skal få permisjon eller ble det nye regelr på det.. så han jobber opp det selv??

Permisjonen teller som jobb den også, så de som blir gravide under permisjonen og f.eks går rett i ny permisjon får permisjonpenger :)

Når du ikke har jobb har du jo ikke noe å sykmelde deg fra heller? Skjønte ikke helt hva du mente?

Det med far vet jeg ikke dessverre, men det ble vel vedtatt ny lov angående det?

ORIGINAL: lillebebis

Permisjonen teller som jobb den også, så de som blir gravide under permisjonen og f.eks går rett i ny permisjon får permisjonpenger :)

Når du ikke har jobb har du jo ikke noe å sykmelde deg fra heller? Skjønte ikke helt hva du mente?

Det med far vet jeg ikke dessverre, men det ble vel vedtatt ny lov angående det?

men blir jeg gravid nå... går jo ikke jeg inn i ny permisjon før om 9 mnd.. ?!
for man må vel ha jobbe 6 av de siste 10 mnd?! og det har jeg jo ikke da, eller??

siden jeg ikke har jobb har jeg ikke krav på sykepenger? bare lurer siden det teller jo som opptjente penger [8D]

Får du permisjonspenger nå da?

ja..

får til 22.feb trur jeg det var..

ORIGINAL: Heidi10

ja..

Har du jobb som du skal begynne i når permisjonen er over?

ja..

Har du jobb som du skal begynne i når permisjonen er over?

nei..

Da er jeg usikker, men spørs jo hvorfor du ikke har jobb å gå tilbake til også da.

Om du har krav på dagpenger så telles vel det også som arbeid siden du da er aktiv jobbsøker. Men om du sa opp selv må du nok finne deg jobb og jobbe 6 av de 10 siste månedene for å ha krav på permisjonspenger :)

hva er krava for og få dagpenger a??

og er det noen som vet det med pappa-perm??
vil helst ikke jobbe så masse..
men trenger jo penger om jeg skal bli gravid igjen..

huff... hvorfor er PENGER det som styrer alt her i verden??

Kravet for å få dagpenger er at du er arbeidsledig, ikke student, hvis du har sagt opp jobben selv får du vel karantene på 8 uker tror jeg? Også må du være aktiv jobbsøker.

Surt at penger skal være SÅÅÅ viktig ja! Det jeg ligger å tenker på om kvelden [:(]

sa vel egentlig ikke opp jobben selv.. men jeg fikk bare kontrakt frem til januar i fjord...
da hadde de ikke nok og gjøre der..

jaja.. får vel se etter en liiiten jobb da..
vil jo helst ikke da men.. [:(]

men jeg trenger bare en jobb i ca 2 mnd da.. for da kan jeg bli sykemelt fra den jobben.. [8D]
og likevell være hjemme med snuppa..

som jeg sa blir jeg jo sykmelt uansett!!
menneh... åssen er det og bli sykmeldt fra dagpenger a? er jeg akktiv jobbsøker og blir sykmeldt, får jeg jo ikke tatt noen jobb..??

mye sp. nå.. hummmm..
ikke lett og planlegge to tette gitt[8D]

vil ha alt på stell før jeg prøver og få med samoer`n på en ny bebis.. [;)]

Om du blir sykmeldt så får du vel noe sykmeldingspenger fra NAV regner jeg med :)

pappa'n har krav på perm uavhenig av din stillingsbrøkdel... ny lov som ble satt igang 1 juni[8D]

ORIGINAL: lille.trille

pappa'n har krav på perm uavhenig av din stillingsbrøkdel... ny lov som ble satt igang 1 juni[8D]

flott!!!![:D]
det redda dagen min![:D]

da skal jeg søke som støttekontakt..
da får jeg hvertfall litt penger.. [:)]
og jeg må ikke ha snuppa i bhg. [:D]

Forstår deg godt jeg. Jeg vil heller ikke ha gutten min i barnehage enda, syntes det er altfor tidlig! Jeg var også litt usikker på det der med ny permisjon. Ble gravid på nytt nå i november jeg da, så jeg får ca 4 mnd fra permisjonstiden som gjelder som opptjent også må jeg jobbe 2 mnd. Jeg har heller ingen jobb, vikariatet mitt gikk ut, så jeg tenker bare jobbe x-travakter, men jeg aner ikke hva som skjer hvis jeg blir sykmeldt da.. skal ringe nav i morgen å høre litt.

ORIGINAL: lille.trille

flott!!!![:D]
det redda dagen min![:D]

da skal jeg søke som støttekontakt..
da får jeg hvertfall litt penger.. [:)]
og jeg må ikke ha snuppa i bhg. [:D]

heheh så bra[:)]

Kravet for å få dagpenger er at du er arbeidsledig, ikke student, hvis du har sagt opp jobben selv får du vel karantene på 8 uker tror jeg? Også må du være aktiv jobbsøker.

Svigerinnen min sa opp jobben sin i permisjonstiden, fikk dagpenger likevel etter 3 uker :) men man må ha kopi av oppsigelsen og legge den ved søknadsskjema for dagpenger[:)]

Både dagpenger og foreldrepenger regnes som grunnlag til ny foreldrepermisjon - dvs at de regnes istedet for en evt. jobb [;)]

Dagpenger søker du første dag som arb.ledig - i ditt tilfelle blir det da 23. februar, siden din siste permdag er 22. februar. Siden det var kontrakta di som gikk ut, legger du med en kopi av den og evt. attest fra arb.giver til søknaden. Alt dette levers da hos NAV.
Du får da dagpenger fra og med dag 4 (helger telles ikke med!) etter at du har levert søknaden, så hvis du leverer den 23., får du dagpenger fra og med mandag 28. Også må du sende inn meldekort (enten via nett/papir) hver 14. dag.

Hvis du blir sykmeldt når du går på dagpenger, krysser du av for syk (eller noe..) på meldekortet, og får sykepenger fra NAV istedet for dagpenger, tilsvarende den % du er sykmeldt.

Kanskje litt knotete forklart.. Men bare still flere spørsmål hvis du ikke skjønner, så kan jeg prøve å forklare bedre [8D]

Husk bare på at dersom du får 80% lønn nå og velger det neste gang så får du 80% av 80% lønn..
så det vil jo utgjøre noe.
Tilsvarende dersom du velger 100% lønn vil du kun få 80% egentlig, ettersom du da har 80% nå og de regner det som den siste hele inntekt.
NAV forklarte meg dette da jeg ble gravid i forrige fødselspermisjon.

Back
Topp