Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi startet med D-dråper idagJeg starter fordi jeg lurer på følgende: vi gir mycostatin 4 ganger om dagen- renser nesa ganske ofte og bruker nesesug til den store gullmedaljen. I dag skal vi eeeegentlig starte med tran, er dette noe vi kan utsette å starte med frem til han er ferdig med behandling for trøske? Kjenner at d blir veldig mye for lillegutt å få stappa i munnen hver dag nå [emoji85]
Ferdig med behandling for trøske om 2,5 uke forresten!
Vi startet med D-dråper idagtenkte akkorat det samme som deg siden vi har både mycostatin,laktulose og d-dråper i luften. Ble mye på en gang
![]()
Ja det er bare en dråpe for dagEr d mindre mengde av d-dråper? [emoji4]
Ja det er bare en dråpe for dag![]()
Er kanskje pga omega-3 i tranen, det er vel ikke i d-dråpene?Hvorfor anbefaler de tran når d er så lite d-vitamin dråper som trengs a?

Er kanskje pga omega-3 i tranen, det er vel ikke i d-dråpene?![]()
Åhh, det er i tilfelle ganske dårligMen får ikke de i seg nok av omega 3 via puppen a? [emoji849] bare undrer meg altså [emoji4] la merke nemlig til at helsekortet har merket til møllers, så begynte å spekulere i om d er offentlig sponsing på gang av et produkt [emoji23]
Synes ikke det hører hjemme med sponsing noen sted! Her blir det d-dråper siden lille gulper en del 
Åhh, det er i tilfelle ganske dårligSynes ikke det hører hjemme med sponsing noen sted! Her blir det d-dråper siden lille gulper en del
![]()
Gratis til og med, heldige dere erEr jo sikkert ikke sponsing, men jeg stusset helt ærlig over d! Men fikk jo en gratis tranflaske ved hjemmebesøk da [emoji846]
Det er ikke vitamin A og omega tre i D-dråper, kun vitamin D. Det er derfor vi gir tran. Omega 3 går ikke over i morsmelken. PS: jeg er ikke sponset av møllersMen får ikke de i seg nok av omega 3 via puppen a? [emoji849] bare undrer meg altså [emoji4] la merke nemlig til at helsekortet har merket til møllers, så begynte å spekulere i om d er offentlig sponsing på gang av et produkt [emoji23]
Eller, det er iallfall minimalt som går over i melken så de til meg på helsestasjonen og apoteketDet er ikke vitamin A og omega tre i D-dråper, kun vitamin D. Det er derfor vi gir tran. Omega 3 går ikke over i morsmelken. PS: jeg er ikke sponset av møllershaha
Fordi tran inneholder omega 3 og 6 som er bra for normal utvikling av hjernen. Hvis ungene gulper mye, eller nekter å ta tran så er d dråper en ok erstatning, men babyen får da ikke i seg de gode fettsyrene i tillegg. Det hjelper litt om mor ammer og tar tran selv, men fra cq 4 ukers alder er ikke dette nok til å dekke babyens behov. Det står forresten 5 dråper per dag på d-vitaminflaska vi harHvorfor anbefaler de tran når d er så lite d-vitamin dråper som trengs a?

Jøss! Det er jo et totalt misvisende anbefaling. Skal de små få i seg absolutt alt de trenger bør de få tranJeg fikk beskjed på apoteket å gi D-vitamin dråper og ikke tran. Hmm. Burde jeg gi tran i stedet? Har ikke begynt før nå heller (seks uker gammel) fordi ingen har sagt jeg måtte gi det. Syns de burde informere om dette på helsestasjonen
Jeg fikk beskjed på apoteket å gi D-vitamin dråper og ikke tran. Hmm. Burde jeg gi tran i stedet? Har ikke begynt før nå heller (seks uker gammel) fordi ingen har sagt jeg måtte gi det. Syns de burde informere om dette på helsestasjonen