Spørsmålstråd [emoji93]

Emina*

Gift med forumet
Novemberlykke 2018
Hei!
Lager en spørsmålstråd. Tenker vi har mye vi ønsker å sammenligne underveis i svangerskapet :)

Hvis jeg ser et bankende hjerte på UL når jeg er 8+0, hvor stor er sannsynligheten for at det går bra da? Noen som vet?

Jeg fikk se bankende hjerte 7+1 og gynekologen sa da at risikoen var 3 %

Jeg fikk se bankende hjerte 7+1 og gynekologen sa da at risikoen var 3 %

Godt å høre :) Hvis tryggheten er like stor når man har sett hjertet i uke 8, som å stege over uke 12, kan man jo likesågodt si det til verden da :) Har så lyst å si noe etter UL. Lenge og vente til uke 12!!

Godt å høre :) Hvis tryggheten er like stor når man har sett hjertet i uke 8, som å stege over uke 12, kan man jo likesågodt si det til verden da :) Har så lyst å si noe etter UL. Lenge og vente til uke 12!!

Jeg har sagt til venner og familie at jeg er gravid, men at det er tidlig enda :)

Jeg føler jeg blir bedre for hver graviditet!

Med første spøy jeg hver dag, andre var jeg veldig kvalm men spøy ikke så mye, og nå er jeg moderat kvalm gjennom hele dagen, men ikke så intenst. Flere som har denne erfaringen?

Jeg lurer veldig på hva alle forkortelse betyr? Jeg vet hva SA og ikm er, men resten har jeg ikke klart å gjette meg til[emoji85]

Jeg lurer veldig på hva alle forkortelse betyr? Jeg vet hva SA og ikm er, men resten har jeg ikke klart å gjette meg til[emoji85]

SA = Spontanabort

IKM = ikke kommende mens (altså dagen mensen er forventet å komme, men som man håper ikke kommer når man prøver å bli gravid)

Mange forkortelser å sette seg inn når man er ny i forumet, jeg har brukt Google flittig de siste månedene [emoji23] <3

Her er noen av forkortelsene jeg kommer på blir brukt
MA - missed abortion. Fosteret slutter å utvikle seg uten kroppen støter det ut
Tul - tidlig ultralyd
Oul- ordinære ultralyd
Eux - graviditet utenfor livmoren

Hva gjør jeg? Har fått time til TUL midt i arbeidstida. Problemer er at jeg har en legetime for noe helt annet dagen før. Har ikke sagt noe til jobb, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an [emoji51]

Hva gjør jeg? Har fått time til TUL midt i arbeidstida. Problemer er at jeg har en legetime for noe helt annet dagen før. Har ikke sagt noe til jobb, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe dette an [emoji51]

Hva med å si at du skal til tannlege? Eller bare gynekolog? De spør nok ikke noe mer da [emoji28]

Hva med å si at du skal til tannlege? Eller bare gynekolog? De spør nok ikke noe mer da [emoji28]

Gode ideer, men.. Jeg var nettopp hos tannlegen og skrøt av null hull. Og at vi har kommet inn på det samtaleemnet er jo merkelig, men de vet jeg tok celleprøve når dattera mi ble født [emoji51]

Gode ideer, men.. Jeg var nettopp hos tannlegen og skrøt av null hull. Og at vi har kommet inn på det samtaleemnet er jo merkelig, men de vet jeg tok celleprøve når dattera mi ble født [emoji51]

Hudlege? Fjerne føflekk? Noe annet som er «ufarlig»?

Noe med datteren din da? Legetime for henne eller time hos helsesøster? Møte i barnehage/skole? :)

Hudlege? Fjerne føflekk? Noe annet som er «ufarlig»?

Noe med datteren din da? Legetime for henne eller time hos helsesøster? Møte i barnehage/skole? :)

Takk for gode tips! Så greit med forum ass ;) Ringer først legen og spør om noen har avbestilt til senere på dagen, men om det ikke er åpning før lengre ut, lyver jeg lett på jobb :P Sannheten kommer jo frem etterhvert.

Back
Topp