Spørsmålet: var graviditeten planlagt

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Fikk spørsmålet i går om graviditeten var planlagt. Når jeg fikk det av en kollega tenkte jeg det var på grensen til frekt. Om det er planlagt eller ikke er jo opp til oss og betyr ikke noe for noen andre.

dersom det ikke er planlagt så hadde jeg fortalt det til de jeg ønsket. Men mange gleder seg stort over baby når vi har kommet så langt uti svangerskapet selv om det er eller ikke er planlagt.

jadda er hormonell og litt sliten og nærtakende nå
 
Tenker at det er langt over grensen av frekkhet å komme med et sånt spørsmål :mad:
 
Godt å høre at ikke bare jeg som tenker det er frekt. Tenkte jeg var sikkert litt hormonell men hva har folk med hvorfor vi har sex fordi vi vil eller vil ha baby...
 
Har fått spørsmålet flere ganger selv - syns ikke det er noe andre trenger å spørre om :wacky:
 
Har også fått det, selv med førstemann og vi hadde vært gift i flere år :hilarious: Spesielt enslige som spør om det, de er kanskje i en litt annen livsfase :joyful:
 
Veldig spesielt å spørre om spør du meg... Hva forventer di som svar og hva så, planlagt eller ei...
 
Jeg syns det er veldig merkelig og ikke minst frekt spørsmål! Både familie og venner har spurt oss om det. Syns det er veldig privat og intimt, og forstår ikke hvorfor andre kjenner et behov for å vite grave i omstendigheter rundt unnfangelsen når vi gir uttrykk for glede over barnet som kommer.. :bored:

Ingen har egentlig behov for å vite det, det er jo fullstendig irrelevant for dem. Jeg tror folk spør kun for å tilfredsstille egen nysgjerrighet, og ikke tenker gjennom at det for mange kan virke påtrengende og kjipt å måtte svare på dette. Vitner om dårlige sosiale antenner, spør du meg.
 
Har fått en variant av den jeg og... Ei bekjent som sa ja siden dette er 3.mann regner jeg med det var uplanlagt?

Nei sa jeg.... Sa at jeg må være gal.. Men nei. Totalt planlagt og høyt ønsket.
Ble faktisk litt satt ut.
 
Den har vi fått slengt til oss også. Flere ganger. Men vi har også fått spørsmål om hvorfor vi ikke har fått barn enda. Da er jeg bare fullstendig ærlig jeg. Og det setter de alltid litt ut. Vi har prøvd i 5 år og har mistet 3 ganger. Så jo vi vil ha barn. Vi prøver! Nå ble vi gravid med ivf og da kjenner jeg det er ekstra provoserende når man får spørsmål om det var planlagt. De som spør kan jo så klart ikke vite akkurat det. Men det er ett unødvendig spørsmål spør du meg...
 
Har fått en variant av den jeg og... Ei bekjent som sa ja siden dette er 3.mann regner jeg med det var uplanlagt?

Nei sa jeg.... Sa at jeg må være gal.. Men nei. Totalt planlagt og høyt ønsket.
Ble faktisk litt satt ut.

åj! Makan til frekkhet da! Er det virkelig så sjokkerende at man får 3 eller flere barn!? Burde ikke være det! Heia deg!
 
Jeg ble spurt av jordmor om det var planlagt å bli gravid. Ble litt satt ut av spørsmålet, men siden hun var jordmor så tenkte jeg det ikke var frekt ment, men mer for å høre om situasjonen rundt oss og graviditeten. Jeg er 28 år og gift så da er det vel på høy tid å gå i gang tenker jeg xsmile3
 
Jeg ble spurt av jordmor om det var planlagt å bli gravid. Ble litt satt ut av spørsmålet, men siden hun var jordmor så tenkte jeg det ikke var frekt ment, men mer for å høre om situasjonen rundt oss og graviditeten. Jeg er 28 år og gift så da er det vel på høy tid å gå i gang tenker jeg xsmile3
Hmm syns det var litt snodig av jordmor om å spørre om :rolleyes:
 
Forundrer meg over hvor utbredt det er med manglende sosiale antenner... :banghead: Få som vet om graviditeten her enda, men har som Fra2til3 ofte fått spørsmål om jeg ikke har tenkt å få barn snart. Det er veldig sårt når man har prøvd i flere år, og har mistet. Folk er altså så nysgjerrige o_O
 
Har fått en variant av den jeg og... Ei bekjent som sa ja siden dette er 3.mann regner jeg med det var uplanlagt?

Nei sa jeg.... Sa at jeg må være gal.. Men nei. Totalt planlagt og høyt ønsket.
Ble faktisk litt satt ut.

ojsann vi er galne vi også da som jobbet for barn nr tre
 
Forundrer meg over hvor utbredt det er med manglende sosiale antenner... :banghead: Få som vet om graviditeten her enda, men har som Fra2til3 ofte fått spørsmål om jeg ikke har tenkt å få barn snart. Det er veldig sårt når man har prøvd i flere år, og har mistet. Folk er altså så nysgjerrige o_O

ja sånn sårer også, ikke alle du vil brette ut alt til i livet:/
 
Jeg ble spurt av jordmor om det var planlagt å bli gravid. Ble litt satt ut av spørsmålet, men siden hun var jordmor så tenkte jeg det ikke var frekt ment, men mer for å høre om situasjonen rundt oss og graviditeten. Jeg er 28 år og gift så da er det vel på høy tid å gå i gang tenker jeg xsmile3

det gjorde også jm med nr to. Men tenker der handler det kansje om du trenger å snakke om barnet som kom litt overaskende på
 
Back
Topp