Spørsmål

mine beste ammebher er faktisk disse til 15-20 kr på ebay :smiley-ashamed008

s-l300.jpg

Sist levde jeg i disse, ikke noe spiler eller noe som gnagde, samtidig som det kun er hull til nippelen slik at man kan "skjule" litt, for de som føler på det.

og til den prisen så har de holdt utrolig godt! kommer til å bruke de samem fra sist om de passer, ellers må jeg kjøpe noen til :)

Ellers prøvde jeg noen "dyre" på hm sist, ubrukelig dritt! de brukte jeg ikke lenge før de datt ned i skuffen.

Kom over noen super elastiske på lindex for noen uker siden, prøvde de å og de føles kjempe gode ut! :)

Så blir nok en kombo fra ebay og lindex ;)

mine beste ammebher er faktisk disse til 15-20 kr på ebay :smiley-ashamed008

s-l300.jpg

Sist levde jeg i disse, ikke noe spiler eller noe som gnagde, samtidig som det kun er hull til nippelen slik at man kan "skjule" litt, for de som føler på det.

og til den prisen så har de holdt utrolig godt! kommer til å bruke de samem fra sist om de passer, ellers må jeg kjøpe noen til :)

Ellers prøvde jeg noen "dyre" på hm sist, ubrukelig dritt! de brukte jeg ikke lenge før de datt ned i skuffen.

Kom over noen super elastiske på lindex for noen uker siden, prøvde de å og de føles kjempe gode ut! :)

Så blir nok en kombo fra ebay og lindex ;)
Har du link til de på eBay? :-) hvordan er de strørrelsemessig? :-)

Hvor får en tak i skikkelig gode ammebher? Kjøpte noen på hm, men de var ikke god.. Gnager inn på sidene.. Puppene vokser.. Har snart ikke bher som passer.. Haha..
Jeg har vært superfornøyd med min fra Change. Kostet vel rundt 500 kr, men absolutt verdt det syns jeg. Også er de flinke til å hjelpe med riktig str :)

Har du link til de på eBay? :) hvordan er de strørrelsemessig? :)

http://www.ebay.com/itm/Adjustable-...ty-Bras-Breastfeeding-Bra-3442C-/121882871174

Er over 5 år siden sist jeg kjøpte, her er en lik type. Bare å søke litt rundt med samme/lignende søkeord.

Størrelsemessig sjekket jeg størrelsestabellen som var på produktet og sammenlignet mål med eks HM sine størrelsestabeller og gamblet.

Finner ikke link fra de kjøpa da de er så gamle, men les beksrivelsene nøye og prøv deg frem. Siden de er så billige så tenkte jeg at om jeg bommet på 1-2 så er det greit ;)

Noen som har erfaring med å bytte fastlege midt i svangerskapet??

Er ikke et must, men jeg har beholdt fastlegen da jeg flyttet. Da jeg går lite til lege. Men det er 1,5 times kjøring hver vei. Og jm i kommunen er sm. Og det vil da si at jeg må på alle kontroller hos han. Og det kan bli litt kjedelig.

Er ikke et must, men jeg har beholdt fastlegen da jeg flyttet. Da jeg går lite til lege. Men det er 1,5 times kjøring hver vei. Og jm i kommunen er sm. Og det vil da si at jeg må på alle kontroller hos han. Og det kan bli litt kjedelig.
Ikke noe problem det. Gjorde det sist :) Svangerskapskontroller er jo standard overalt, og så lenge du har med deg alle sv.skapspapirene så går det helt fint!

Jeg har bytta. Ikke noe problem i det hele tatt. Tok bare med papirene fra forrige lege.
Men vet ikke om fødested skal ha beskjed om byttet, eller om de ser det selv? På skjemaet til OUL skulle man fylle ut fastlege - jeg byttet rett før OUL så har ikke undersøkt, kom bare til å tenke på det nå.

Jeg hadde også "flyttet fra" fastlegen min. Gikk på jordmorkontoret i min nye kommune, og ble anbefalt å bytte ettersom barnet automatisk vil få samme lege som meg.
Antar dette er likt over alt, så da vil jeg videreformidle tipset til deg; skaff deg en lege som er nært der du bor :)

Jeg hadde også "flyttet fra" fastlegen min. Gikk på jordmorkontoret i min nye kommune, og ble anbefalt å bytte ettersom barnet automatisk vil få samme lege som meg.
Antar dette er likt over alt, så da vil jeg videreformidle tipset til deg; skaff deg en lege som er nært der du bor :)
Jenta vår fikk byttet til samme lege som pappaen, som har lege her. Så det er ikke noe problem om ikke babyen blir syk før en har fått pers.nr. Men klart en fordel om det skulle skje. X fingre for å slippe ;-)

Hei jenter! :) Jeg var på OUL for tre uker siden, og fikk da beskjed om at jeg skulle få ny ultralydtime i uke 32 (for å se at morkaken flyttet seg oppover). Men så har jeg ikke hørt noe/fått brev om når timen er. Ville dere ringt og purret, eller kan det ta flere uker før man får brevet? Er det i så fall føden jeg ringer til? Er Kalnes det er snakk om.

Da jeg var på ul i uke 18 ville hun ha vekstkontoll i uke 28. Fikk brev etter 1-2 uker, og det var i sommerferien. I helse vest kan vi sjekke henvisninger og timer på helsenorge.no Vet ikke om det gjelder andre.

Vet jo ikke hvilken uke du er i men om det nærmer seg uke 32 ville jeg ringt. Er ikke kjent med Kalnes, men vil tro du skal ringe avdelingen som tar ul. Både på Voss og KK Bergen er ul på fødsel /gyn poliklinikk.

Noen andre som er plaget med hevelser i armer og ben? Fin form ellers, og ingen mistanke om SF. Synes bare det kom litt tidlig... 27 uker i morra.

Da jeg var på ul i uke 18 ville hun ha vekstkontoll i uke 28. Fikk brev etter 1-2 uker, og det var i sommerferien. I helse vest kan vi sjekke henvisninger og timer på helsenorge.no Vet ikke om det gjelder andre.

Vet jo ikke hvilken uke du er i men om det nærmer seg uke 32 ville jeg ringt. Er ikke kjent med Kalnes, men vil tro du skal ringe avdelingen som tar ul. Både på Voss og KK Bergen er ul på fødsel /gyn poliklinikk.

Samme her. Jeg fikk brevet idag og er 27+0, men det tok litt tid før jeg fikk det. Jeg trodde ikke man fikk brev da jm satte opp timen ved sv.kontrollen, så jeg ringte for å dobbeltsjekke timen.

Back
Topp