Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei! Vet alle her med sikkerhet når unnfangelsen fant sted, eller er det andre som er usikre slik som meg? Tar dere da utgangspunkt i siste mens, eller eventuell positiv test og regner derifra, evt annet?
Vi har knapt vært i hus til samme tid rundt eggløsningen, så det er bare en mulig dato for unnfangelse for min del Men så vidt jeg har forstått så er det vanlig å ta utgangspunkt i siste mens. Jeg er litt glad for å ha unfangelsesdatoen, for jeg har alltid hatt veldig variabel mens syklus (32 +-3 dager) så jeg tror kanskje unfangelsesdato er mer presist slik sett.
Min mens varierer med 29 og 31, men er gjennomsnittlig på 30 dager. Jeg tok en graviditetstest 3 d etter forventet mens og 5 d etter forventet mens som begge var negative. Etter det har de vært positive og steget i grad (cb tester). Så derfor føler jeg det blir falsk glede og telle fra første dag i siste mens, ifht lengde på graviditet! Selvom jeg selvsagt har et liiite håp om at det bare er jeg som produserte for lite hcg til at det slo ut de første dagene Om det er fakta er jeg 7+ 3 idag :-D
Jeg vet ikke helt nei, men mest sannsynlig hadde jeg EL en uke senere enn vanlig pga p-pille tull... Da jeg var på ul, trudde jeg jeg var 6 uker, men var 5 uker sa han.....
Legene regner uansett ut i fra siste mens. Jeg vet når jeg hadde eggløsning og jeg er temmelig sikker på når unnfangelse skjedde. Men det har ingen betydning for legen og for hvordan de setter termin når man kommer på ultralyd.
Eg fikk positive EL tester og regnet med at eg ble gravid da.Overraskelsen var stor når eg var på tidlig UL og ble satt frem 5 dager.Hun sa at det kunne være derfor eg fikk positiv EL tester i flere dager, at egget hadde festet seg da.Eg fikk kjempe positive tester 11 DPO og forrige sv skap fikk eg ikke positiv test før 14 DPO..Samleie messig kan det stemme med at eg skal settes frem 5 dager også
Jeg har vanligvis 28 dagers syklus med el på dg 14, så for min del vil første dag i siste mens normalt sett være riktig. Testet ikke etter el siste pp, var møkk lei alt som helt testing og telling av dager osv... Kroppen ga tegn på el noe tidligere enn vanlig, og jeg testet tydelig positivt med CB+ kun 1 uke etter dag 14. Derfor regner jeg at el var noen dager tidligere enn vanlig, og har tatt utgangspunkt i antatt unnfangelse. Skal på tidlig ul når jeg er 10+0, regner med jeg blir satt litt fram eller tilbake da
ICSI her. Befruktningen skjedde på uttakelsesdagen. Sikkert mange som vet dette, men nevner det nå i farten likevel: Eggcellen lever bare i opptil ca 24 timer, noen ganger begynner degenereringen etter bare 12 timer, mens spermiene kan leve i kvinnen i hele 5-6 dager. Dermed kan man bli gravid i ca 5 dager ETTER at man har hatt sex. El-tester kan bli positive en-to dager før selve frigjøringen av eggcellen, men har man sex når disse er positive er man ganske sikker på at eggcelle og sædcelle møtes pga sædcellenes lange levetid.
Mange som har gått hele vegen til prøverør, leser enormt mye om befruktningen og hva man kan gjøre selv for å optimere mulighetene for at befruktning skal finne sted. Når det er sagt, er det sikkert mange andre som også leser seg opp ganske enkelt fordi de er interesserte og syns det er spennende .