Spørsmål

*Lykkelig82*

Forumet er livet
VIP
Tar du kun folat eller bruker du multivitamin for gravide med folat i ?
Bare lurer hvordan andre gjør det :-)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Tar den lifeline gravid med fire forskjellige tabletter :)

tar folat ved siden av vitaminer

Jeg begynte med denne med 4 forskjellige tabletter men jeg satt på do 4 timer hver eneste natt ig gråt meg gjennom magesmerter .. Slutta med de og tar kun folat og nå er det mye bedre :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Jeg begynte med denne med 4 forskjellige tabletter men jeg satt på do 4 timer hver eneste natt ig gråt meg gjennom magesmerter .. Slutta med de og tar kun folat og nå er det mye bedre :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Uff stakkars, satt en time for hver tablett virker det som..

Jeg og tar kun folat enn så lenge. Også smaker jeg litt på sanasol når lillegutt får dagens dose ;-)

Uff stakkars, satt en time for hver tablett virker det som..

Jeg og tar kun folat enn så lenge. Også smaker jeg litt på sanasol når lillegutt får dagens dose ;-)

Jeg tar tran da :) elsker tran :p Men ja, det var helt grusomt! Aldri hatt så vondt før. Jeg ringte legevakta og de sa at de vitaminene var ikke så farlig så lenge du fikk i deg folat og spiste greit og sunt fikk man i seg det man trengte :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Den tar jeg også, da er jeg sikker på at jeg får i meg riktig;)

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
Synes de er veldig grei å ta :) Spesielt nå når jeg har så dårlig matlyst så føler jeg at jeg ikke får i meg det jeg trenger fra kosten :)

Jeg tar tran da :) elsker tran :p Men ja, det var helt grusomt! Aldri hatt så vondt før. Jeg ringte legevakta og de sa at de vitaminene var ikke så farlig så lenge du fikk i deg folat og spiste greit og sunt fikk man i seg det man trengte :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Har en mage som tåler lite jeg og vet jeg!

Ja føler jeg får i meg mye sunt ifra maten,minus potetgullet da :-P
Tran tenker jeg å begynne med nå til helgen. Tar du i kapselform eller flytende?

Last edited:
Jeg tar folat og noe multivitamin greier. Ikke for gravide. Tenkte å gå til innkjøp av det.

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Den tar jeg også, da er jeg sikker på at jeg får i meg riktig;)

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)
Bruker også lifekune care gravid :)

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Har en mage som tåler lite jeg og vet jeg!

Ja føler jeg får i meg mye sunt ifra maten,minus potetgullet da :-P
Tran tenker jeg å begynne med nå til helgen. Tar du i kapselform eller flytende?

Jeg tar flytende :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Tar folat til vanlig (har det på resept), så tar kun det. Tror det er sånn dobbel dose eller noe. Skal kjøpe meg jerntabeletter etter påske, har bestandig lav blodprosent. Ellers satser jeg på at jeg får det jeg trenger gjennom et normalt kosthold:)

Jeg tar lifeline care gravid annenhver dag, og de andre dagene tar jeg: en pille float, en pille 20mcg d-vitamin, kalsiumpille, tskje tran og evt. C-vitamin.

sendt fra mobilen via BV-appen

Folat* altså, ikke float

Egentlig ikke noe poeng me f multivitamin, lett å få for mye, for eksempel av jern. Derfor tar jeg det annenhver dag :) tar d-vitamin fordi jeg har for lite (de fleste i Norge har for lite, og man trenger mer i svangerskapet) og kalsium fordi jeg ikke spiser melkeprodukter. Om man spiser fornuftig og variert og ikke har for lite av noe holder det med folat :D

Jeg vet fra før at jeg har lave jernlager, burde jeg ha dratt til lege å tatt blodprøve for å få tilpasset hva jeg trenger nå eller kan det vente til jeg skal på første kontrollen i uke 10?

Back
Topp