spørsmål?

Bubelgun

Betatt av forumet
Jeg har et lite dilemma. Har fortalt mamma og venninnen min at jeg er gravid. Og begge mener vi burde flytte tilbake til Nord Norge. Sånn at vi har venner og famile rundt oss. Vi flyttet sørover i fjord sommer. Samboeren han ikke fått seg jobb enda. Vi er ikke blitt kjent med noen. Så eneste vi har hær nede en hverandre og broren min som bor 2 timer unna.
Syns flytting er veldig stressende. Spesielt over så lange avstander. Tillegg til at det blir og koste en del. Og er også redd vi blir å få problemer med å finne leilighet. Har to hunder. Så er ikke så veldig lett å finne noe å leie.

Så det jeg lurer på er. Hva ville dere gjort? Hvor avhengig er dere av å ha familie rundt dere for å hjelpe? Tror dere det blir verdt alt styret og pengene med å flytte, igjen?
 
Vi har ikke familie i nærheten, og av og til savner jeg det i forhold til pass. De kommer for å passe i helger etc om vi trenger pass, men det trengs litt mer planlegging i og med at de må kjøre noen timer. MEN alt i alt så synes jeg det er godt at familien ikke bor i umiddelbar nærhet ;) Vi har mange venner, jobb og et nettverk her vi bor nå, så det blir jo kanskje litt annerledes enn hvordan dere har det. Stol på magefølelsen deres :)
 
Jeg har et lite dilemma. Har fortalt mamma og venninnen min at jeg er gravid. Og begge mener vi burde flytte tilbake til Nord Norge. Sånn at vi har venner og famile rundt oss. Vi flyttet sørover i fjord sommer. Samboeren han ikke fått seg jobb enda. Vi er ikke blitt kjent med noen. Så eneste vi har hær nede en hverandre og broren min som bor 2 timer unna.
Syns flytting er veldig stressende. Spesielt over så lange avstander. Tillegg til at det blir og koste en del. Og er også redd vi blir å få problemer med å finne leilighet. Har to hunder. Så er ikke så veldig lett å finne noe å leie.

Så det jeg lurer på er. Hva ville dere gjort? Hvor avhengig er dere av å ha familie rundt dere for å hjelpe? Tror dere det blir verdt alt styret og pengene med å flytte, igjen?

Dersom du får jobb her hjemme ja.

Jeg flyttet fra Oslo og hjem da datteren min var 4 mnd gammel fordi det ikke fungerte med barnefaren.
Planen min var å bli her ut permisjonen, men så kom endringer på jobb og hele staben ble sagt opp etter endt permisjon så jeg ble værende her hjemme.
Jeg har ikke angret et sekund til tross for at jeg likevel ikke ser familien min så ofte. Det viktigste er at de er her og kan være til både støtte og hjelp :)
 
Last edited:
Det må dere nesten bestemme selv :) eg har ikkje hatt pass til frøkna mi enda, sjøl om vi har familien hans i nærheten, men desverre stole eg ikkje på de + de e ikkje så intresert :) men hvertfall eg syns d går fint :)

babyjente 27 Juli ♡
 
Bor LANGT unna familie, har gjort i 9år, før det bodde vi bare 30 mil unna. Kommer aldri til å flytte hjem for å få barnevakt :) nå flytter vi jo til Trondheim, 100mil nærmere hjem. Men det er fordi vi ønsker det selv :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi bor veldig nært både min og hans familie, noe som er greit og jeg er glad for at de da har mulighet til å få et godt forhold til barnebarna sine :) Men hadde det vært en grunn til at vi måtte flytte langt bort tror jeg det og hadde gått bra :) Så spørsmål dere kan stille dere kan være: Hvorfor flyttet dere i utgangspunktet? Vil dere flytte tilbake for deres del eller for noen andre sin del? Hvordan vil det påvirke dere å bo der dere bor nå? Hvordan vil det påvirke lille?

Valget må dere ta selv ut fra hva dere tror er best for dere som en familie :)
 
Takk for svar. Vi må nok tenke litt mer på dette. Å vurdere hva som er best i lengden. Har heldigvis god tid før babyen kommer.
 
Jeg tenker sånn som så, at er man knytta til sin familie og har god og nær kontaktså er det jo veldig praktisk og ikke minst hyggelig både for dere å lille med familien i nærheten!
Ønsker deg lykke til i tankeboksen :);)
 
Og sånn forresten så meine heile familien min og at eg må flytte heim ;) uansett e d jo ikkje noe problem å flytte med barn om dere sku finne ut at d e rett for dere etter babyen e komt vel? ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vi bor veldig nært familien. Min mor kommer til oss og passer jenta hver onsdag så hun har bare 80% i bhg så de får ha en kosedag :) farmor er innom minst en dag i uka og hilser på, vi er også mye sammen på hytta. Og broren min kjøpte faktisk nabohuset her da det kom for salg i høst. For oss er familien veldig viktig, og vi ser hvor glade de er i toåringen vår :)
 
Familien betyr alt for meg! Viktig for meg å ha dem i nærheten. Foreldrene og søsknene mine flyttet til utlandet 1 år, for 2 år siden. Og da merka jeg hvor stort savne var.. Så jo, ikke bare med tanke på pass, men de betyr jo alt i verden for barna mine, så vi møtes minst 1 gang i uka til middag og sånt :)


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Som fersk student flyttet jeg hjemmefra i august. Familien bor i oslo og jeg i Trondheim, så det er et stykke. Men jeg trives her. Og kommer ikke til å flytte før jeg er ferdig med å studere. Blir nok slitsomt i starten uten nær familie, men har venner og bekjente her som jeg vet blir å hjelpe til!

Jeg synes, som flere her har nevnt, at dere må finne ut om dere trives der dere bor nå eller om det egentlig var bedre å bo i nærheten av familien. Sett f.eks. opp en liste over fordeler og ulemper og se hva som veier tyngst ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror jeg heller veldig mot å flytte tilbake. Kjenner ingen hær. Og har ingen nettverk i det hele tatt. Har jo egentlig lyst å dele det største som kommer til og skje i livet vårt med neon. Tror samboeren blir med på det han og. Vi savner begge et litt mer sosialt liv. Må vel bare finne ut hvordan vi skal gjøre det, og når.
 
Back
Topp