Spørsmål!

Lilla-87

Forumet er livet
De tennene..
Hun har perioder med tannkløe og plager, men i kveld er det skikkelig ille. Hun hylgråter, vrir seg, biter på alt hun kan bite på, og er helt fra seg, stakkars. Nå har hun holdt det gående i snart to timer, og når hun endelig sovner så våkner hun etter kun få minutter med samme regla. (Nå har mannen akkurat fått henne til å sove forsåvidt. Håper det varer)
MEN når flere påsmurninger med Dentinox ikke funker, og jenta ser ut til å være på randen til galskap der hun ligger, kan jeg bare gi henne en Paracet supp da?

Jeg hadde gitt paracet. Da får hun sikkert sove litt :-) Har lest at dentinox ikke lindrer så veldig mye. Det ser ut til å virke litt lindrende her i hus, men har hatt perioder med kløing, sutring og siklking og så stopper det opp en periode og vi ser ingen tenner. Kanskje tennene til Jenny er rett rundt hjørnet når hun har så vondt ;-) de sier jo at det er vondere enn visdomstennene. Bra de ikke husker hvor vondt det er når de skal miste tennene og få nye!

Jeg ville gjort det, det er unødvendig at hun skal plages og ha det vondt.
Synes de skal få det når det er helt tydelig de har det vondt.
Stakkars lita, håper hun får tannebissen opp snart.

Hun har ikke våkna enda, men om hun gjør det så får hun en. Kjente etter på de kulene hun har (der hjørnetennene er), og den hadde blitt litt større på høyre side. Håper de kommer snart.. Ikke noe særlig dette asså. Først trodde vi det var magevondt så vi bærte henne i kolikkgrepet. Det var først etterpå hun begynte med gnaginga og DA var vi ikke i tvil nei. Dakkar bæbisen..

ja bedre å gi hun en paracet enn at hun skal ha det såå vondt.. jeg hadde hvertfall gjort det ;) så får vi håpe tanna kommer fort ut :)

Jeg hadde gitt paracet. Da får hun sikkert sove litt :) Har lest at dentinox ikke lindrer så veldig mye. Det ser ut til å virke litt lindrende her i hus, men har hatt perioder med kløing, sutring og siklking og så stopper det opp en periode og vi ser ingen tenner. Kanskje tennene til Jenny er rett rundt hjørnet når hun har så vondt ;-) de sier jo at det er vondere enn visdomstennene. Bra de ikke husker hvor vondt det er når de skal miste tennene og få nye!

uff stakkars små barn.. har en visdomstann som bare er bitte litt ute, og sånn av og til så er det bevegelse der, men den kommer ikke mer ut.. og da er det sårt, hovent og gjør rett og slett veeeldig vondt i tannkjøttet :( så jeg forstår godt hvorfor dem reagerer som de gjør.. og disse små forstår jo heller ingenting av hvorfor de har vondt :(

Heller paracet enn dentinox hvertfall.

uff stakkars små barn.. har en visdomstann som bare er bitte litt ute, og sånn av og til så er det bevegelse der, men den kommer ikke mer ut.. og da er det sårt, hovent og gjør rett og slett veeeldig vondt i tannkjøttet :( så jeg forstår godt hvorfor dem reagerer som de gjør.. og disse små forstår jo heller ingenting av hvorfor de har vondt :(
Jeg også får veldig vondt av dem. Også føler man seg så hjelpesløs når man ikke kan gjøre så mye med det!! :(

Jeg ville også gitt en paracet!
Paracet er ikke skadelig på noe vis, og forskning viser at man ofte er altfor "streng" med å gi noe så "mildt" som paracet til de små. Det er ikke nødvendig at de skal ha store smerter, "bare" fordi man vil unngå paracet i det lengste! Er jo uansett ikke ofte de får sånt ;)

Jeg også får veldig vondt av dem. Også føler man seg så hjelpesløs når man ikke kan gjøre så mye med det!! :(

Ja det er også noe av det verste, at man ikke kan få gjort noe med det :(

*sender fra mobil*

Jeg ville også gitt en paracet!
Paracet er ikke skadelig på noe vis, og forskning viser at man ofte er altfor "streng" med å gi noe så "mildt" som paracet til de små. Det er ikke nødvendig at de skal ha store smerter, "bare" fordi man vil unngå paracet i det lengste! Er jo uansett ikke ofte de får sånt ;)

Såå enig der ;)

*sender fra mobil*

Var ikke ment som at jeg holdt tilbake Paraceten da, men jeg har bare ikke gitt smertestillende til en baby før.:) Skulle til å gi henne det, men så sovna hun.
Greit nok at Paracet ikke er et sterkt NSAID, men jeg får jeg dundrende hodepine av det (som er en av de vanligste bivirkningene av Paracet), så derfor er jeg litt forsiktig med den likevel.

Jeg hadde gitt paracet:) håper hu sovnet:):)

Var ikke ment som at jeg holdt tilbake Paraceten da, men jeg har bare ikke gitt smertestillende til en baby før.:) Skulle til å gi henne det, men så sovna hun.
Greit nok at Paracet ikke er et sterkt NSAID, men jeg får jeg dundrende hodepine av det (som er en av de vanligste bivirkningene av Paracet), så derfor er jeg litt forsiktig med den likevel.

Kan man gi ibux istedenfor da? Simone fikk flytende ibux på sykehuset. Her hjemme har vi kun brukt paracet for jeg har inntrykk av at det er mildere enn ibux (aner ikke hvor jeg har det fra). Første gang hun var syk synst jeg det var kjempeskummelt å gi paracet; ikke minst fordi vi måtte putte den inn i rumpa, men nå går det fint :-) man får kanskje inntrykk av at vi gir paracet ofte nå, men det gjør vi ikke altså! Men hun har vært syk en del ganger.

Kan man gi ibux istedenfor da? Simone fikk flytende ibux på sykehuset. Her hjemme har vi kun brukt paracet for jeg har inntrykk av at det er mildere enn ibux (aner ikke hvor jeg har det fra). Første gang hun var syk synst jeg det var kjempeskummelt å gi paracet; ikke minst fordi vi måtte putte den inn i rumpa, men nå går det fint :-) man får kanskje inntrykk av at vi gir paracet ofte nå, men det gjør vi ikke altså! Men hun har vært syk en del ganger.
Hehe.. Fikk ikke inntrykket av det asså.:)
Jenny har jo vært frisk siden fødselen og har ikke hatt behov for sm.stillende, så det er ukjent terreng for oss. Ibux og Paracet har forskjellige virlningsområder iallfall, men tror ikke de selges i stikkpilleform?
Jenny våkna en gang rundt kl.24, men ellers sov hun hele natta frem til 06.

Kan man gi ibux istedenfor da? Simone fikk flytende ibux på sykehuset. Her hjemme har vi kun brukt paracet for jeg har inntrykk av at det er mildere enn ibux (aner ikke hvor jeg har det fra). Første gang hun var syk synst jeg det var kjempeskummelt å gi paracet; ikke minst fordi vi måtte putte den inn i rumpa, men nå går det fint :) man får kanskje inntrykk av at vi gir paracet ofte nå, men det gjør vi ikke altså! Men hun har vært syk en del ganger.
tror paracet er førstevalget å gi til småbarn! Aner ikke hvorfor :P

Back
Topp