spørsmål..

tindra

Elsker forumet
ja..for æ kjøre ikke bil og har ingen anelse ;)

i en 30sone..e det lov å sykle i 40km/h? 

Nei. Alle på hjul har samme plikt til å følge trafikkreglene.

I Bergen er det veldig mange syklister som blir kjørt ned fordi de ikke overholder trafikkreglene ang vikeplikt, fart, lys, gangfelt og mer.

Mortania skrev:

I Bergen er det veldig mange syklister som blir kjørt ned fordi de ikke overholder trafikkreglene ang vikeplikt, fart, lys, gangfelt og mer.

hvordan kan man vite hvor mange kilometer man sykler i da?  man har jo ikke speedometer..

¤Sunshine¤ skrev:

Mortania skrev:

hvordan kan man vite hvor mange kilometer man sykler i da?  man har jo ikke speedometer..

mange har det - og de som ofte har det er de som sykler så fort...

I fjor tror jeg det var en svenske som fikk bot for å sykle for fort.... (om jeg husker det rett)

Syklende er kjørende og har samme trafikkregler som andre kjøretøy. Mange tror de kan gjøre som de vil, men det er ikke tilfellet. Sykler de i 40 i 30-sone og politiet står der, så kan de godt bli stoppet de også.

har ikke speedometer på sykkelen min..og heller ikke på saccoen.
Men har 2 huskyer som ofte er med på tur..og vi må gjennom en 30 sone i begynnelsen av turen, når hundene er mest full av krutt og vanskelig å holde tilbake (men ikke umulig å holde igjen..heller ikke å stoppe)
derfor lurte jeg :)

stemmer som de over sier at alle på hjul ska holde fartsgrensen så en sykkelist kan bli bøtelagt for å sykle for fort. I fjord var det oppe husker jeg at politiet hadde bøtlagt 3 sykelister som hadde syklet for fort

Back
Topp