spørsmål

verteline

Elsker forumet
må kidza ha grøt?..

emilian er driiit lei grøt, vært det lenge men har funka å variere enormt masse i alle grøt typer.. (sikkert 10 forjsellige grøter i skapet her:P )

men NÅ er det nok sier han.. han sutrer hver gang han får grøt.. i dag har jeg bare gitt han skive i stede og da spiste han 2 skiver å drakk 100 ml vann...

er det greit eller må vi bare forsette å prøve med grøt?...

Jeg vet ikke, man vel ikke spise grøt, men det er jo en veldig god jernkilde da. Så små barn har jo fort for å få jernmangel, så da må han i alle fall få annen mat som er rik på jern

Vi har hatt en periode nå hvor Matheus ikke har spist grøt. Da har han bare fått brødskiver i stedet. Tenkte å prøve igjen med litt grøt etterhvert. Vil ikke tro det gjør noe. Det viktigste er at han får i seg mat[:)]

Du får jo ikke tvunget det i han hvis han ikke vil ha. Men som sagt er jern den beste jernkilden. Så hvis han ikke får noe grøt er det veldig viktig å passe på at han får jern fra andre steder. På God Morgen Norge sa de at så mange som 10% av alle ettåringer lider av jernmangel og for at de skal få i seg nok jern anbefaler de 2 måltider jernberiket grøt om dagen. Men nekter han, så nekter han han jo. Kan jo prøve med en pause noen dager og passe på å gi han andre jernrike ting i mellomtiden.

tusen takk for svar jenter!...

hva annet kan jeg gi som er jern beriket mat da?... er ikke fan av leverpostei heller..

litago sin prim e tilsatt jern..

Hmmm... Har ikke jeg sett noe middagsglass med lever tro??

leverpostei, prim, brunost med jern. hmm.. Men så er det jo det at de helst ikke skal ha melk før de er 10 mndr.. skal google det for deg jeg=)

Får du ikke kjøpt jerndråper på helsekost også da?¨
For de som lager grøt ol selv?
viktig med matvarer med c-vit for det hjelper til med å ta opp jernet.

ORIGINAL: mormarion

leverpostei, prim, brunost med jern. hmm.. Men så er det jo det at de helst ikke skal ha melk før de er 10 mndr.. skal google det for deg jeg=)

tusen takk!.. åh så koselig!... du e bare GOE! :D

tusen takk for svar folks.. er så greit me goe juni jenter å deres gode råd! :D

får bare handle inn forsjellig typer med jern å satse på at han liker det:):)

Back
Topp