Spørsmål til gravide røykere/snusere:

Hvorfor når noen spør om noen spørsmål så får de mange andre svar som det ikke var spurt om en en gang ? skjøønner det ikke hold dere til hva trådstarter spør om ikke gidd å diskuter en gang. var jo ikke hensikten med tråden ? er jo massevis nok med tråder hvor det er diskutering om røyking O.l. så bare bli enige om å være uenige.. !
Man må regne med å få litt forskjellige reaksjoner uansett hva man spør om på et åpent forum :)

Ja, det er forskjell.. men alle har et likhetstrekk.. det KAN være skadelig for barnet...
så hva tenker du er forskjellen da?
Er jo mange alkoholikere eller rusmisbrukere rundt omkring, også noen av de klarer å slutte med rus/alkohol når de blir gravide..

Ingen vil vel skade barnet sitt, og når man er så opplyst som man er i dag, så gjør vel de fleste sitt ytterste for å skåne barnet i magen for det som kan være skadelig..
Som sagt, mine tanker og meninger, jeg snakker for meg selv.. hva andre gjør blir jo opp til de..
Poenget var hvilke tanker man kan bli sittende igjen med om det går galt..
Selvfølgelig vil man ikke skade barnet sitt! Og jeg gjør masse for å unngå det! Drikker ikke alkohol, er forsiktig med kaffe og cola, spiser gravid-vitaminer, bruker gravid-belte i bilen, går til hyppige kontroller hos lege/JM, ungår mat som kan være farlig, osv... Men røyken og snusen har jeg ikke klart å kutte ut!

Samboeren min har vært storrøyker i mange år, og begynte allerede når ho var 12 år... Ho røyka ca 35-40 Prince 100's om dagen fram til positiv test, uke 6. Har redusert til ca 15 vanlig Prince om dagen nå, men kommer nok ikke til å slutte helt!

Er gravid i uke 25 nå, og har vært på UL to ganger og alt så bra ut, og jordmor var positiv til at hun hadde halvert røykinga, men håpa at ho klarte å kutte ned til 10 om dagen!

Røyker man 15-20 om dagen, er det ikke så rart om man blir sett offentlig med røyk, men det er ens egen sak, og ikke opp til andre å dømme!

Samboeren min har vært storrøyker i mange år, og begynte allerede når ho var 12 år... Ho røyka ca 35-40 Prince 100's om dagen fram til positiv test, uke 6. Har redusert til ca 15 vanlig Prince om dagen nå, men kommer nok ikke til å slutte helt!

Er gravid i uke 25 nå, og har vært på UL to ganger og alt så bra ut, og jordmor var positiv til at hun hadde halvert røykinga, men håpa at ho klarte å kutte ned til 10 om dagen!

Røyker man 15-20 om dagen, er det ikke så rart om man blir sett offentlig med røyk, men det er ens egen sak, og ikke opp til andre å dømme!
Har også vært på UL to ganger, og alt ser heldigvis bra ut! JM sier også at det er bra at jeg har kuttet ned på antall røyk, og røyker mildere merke. Men ho håpet jo selvfølgelig at jeg klarte redusere mer!

Ja, er enig i at det er ens egen sak, og ikke opp til andre og dømme! Jeg vet det ikke er det beste å røyke, men jeg gjør nå det. Føler ikke at jeg skal måtte gjemme meg bort av den grunn!

Har også vært på UL to ganger, og alt ser heldigvis bra ut! JM sier også at det er bra at jeg har kuttet ned på antall røyk, og røyker mildere merke. Men ho håpet jo selvfølgelig at jeg klarte redusere mer!

Ja, er enig i at det er ens egen sak, og ikke opp til andre og dømme! Jeg vet det ikke er det beste å røyke, men jeg gjør nå det. Føler ikke at jeg skal måtte gjemme meg bort av den grunn!
Det er også ungen din sin sak og den har ingen stemme dessverre.

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Takk :) Denne gangen har jeg det, for nå er samboer også med på å slutte, han har vel og merke da gått over til snus, men jeg bryr meg ikke noe om at han snuser, værre å slutte når han står å røyker. Nå er også mamma og pappa klar over at vi slutter og dermed viser litt hensyn :) har ei venninne nå som har blitt gravid, som røyker og som vil slutte,så vi prater en del og prøver å støtte og rose hverandre :)
Så bra :-) Første gangen min mann prøvde å slutte ble det vanskelig ettersom hans såkalte beste kompis syntes det var hysterisk morsomt å sitte foran ham og røyke for så å blåse røyken rett i ansiktet hans. Jeg ble så sint og syntes det var fryktelig dårlig gjort!

Så bra :-) Første gangen min mann prøvde å slutte ble det vanskelig ettersom hans såkalte beste kompis syntes det var hysterisk morsomt å sitte foran ham og røyke for så å blåse røyken rett i ansiktet hans. Jeg ble så sint og syntes det var fryktelig dårlig gjort!
Såpass ja! Det kaller ikke jeg en beste kompis hvertfall... Tror jeg også hadde blitt ganske så sint selv. Samboer har heldigvis ingen som gjør sånt, og klarer seg veldig bra med bare snus, selvom han har tatt et par røyk de siste dagene :)

Om ikke en baby er motivasjon nok, ja da vet ikke jeg altså

Mamma røyket gjennom hele svangerskapet med meg, bare kuttet ned litt og jeg fikk og har fortsatt astma-allergi. Ikke nødvendigvis en sammenheng men er en av konsekvensene jeg har hørt røyk kan gi så absolutt ikke umulig at det var derfor.

Mamma røyket gjennom hele svangerskapet med meg, bare kuttet ned litt og jeg fikk og har fortsatt astma-allergi. Ikke nødvendigvis en sammenheng men er en av konsekvensene jeg har hørt røyk kan gi så absolutt ikke umulig at det var derfor.

Mamma røyket også gjennom svangerskap med meg, og jeg har anstrengelses astma. Hun røyket ikke med søsknene mine, og de har begge astma og allergi.

Ikke at jeg prøver å forsvare røykere, men det kan jo også være tilfeldigheter og gener.

Jeg røyker selv, men jobbe r med å slutte nå før jeg blir gravid og har store planer om at den SKAL kuttes helt!

Back
Topp