Spørsmål til flergangsfødende: Hvordan stemte din fødsel med din mors fødsel?

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Dere som har født tidligere:

Hvor mange dager før/etter termin fødte du, og stemte dette med hvor mange dager før/etter termin mammaen din fødte deg?

Og hvor lenge varte fødselen din? Og var det likt fødselslengden til mammaen din når du ble født?

:-)

Jeg fødte jenten min fire dager før termin, ca. 7 timer aktiv fødsel.

Jeg kom dagen etter termin, men fødselen startet på termindagen. Vet ikke hvor lenge mamma lå med rier, men det endte i alle fall med hastesnitt grunnet dårlig fosterlyd. Jeg hadde navlestrengen surret rundt halsen. Lå også i seteleie.

Vanskelig å sammenlikne disse to, men begge fødslene startet noen lunde rundt termin da ;)

Mamma gikk over 17, 14 og 10 dager med mine søsken og meg. Jeg gikk over 13 og 11 med mine (og forventer vel å gå over denne gangen også).

Mamma ble satt i gang med alle 3, det tok forholdsvis lang tid, helt til vannet gikk - da gikk det kort tid til fødselen var over.

Med nr. 1 gikk vannet mitt, hadde rier som gjorde ingenting for meg, så fikk drypp. Det hele tok lang tid.

Med nr. 2 gikk det i ganske greit tempo, når vannet gikk/ble tatt var det ikke lenge før lillebror var ute

Så mest likt og noe ulikt :) Søsteren min er også omtrent som meg/mamma.

Mamman min var på stranda, kl 16.00 pakket hun sammen for da kjente hun at riene begynte. Noen timer senere reiste de på sykehuset, og jeg ble født på termindagen 29 juni kl 01.20, rett under 10 timer etter hun merket at noe var i gang.

Jeg fødte 18 dager før termin og fødselen tok 26 timer.

Tja, rimelig likt! Hun fødte på overtid med alle sine 3, jeg fødte min 1 uke på overtid. Lengden var vel omtrent den samme.

Vi har ingen i familien som føder før tiden, så satser på at lillebror blir i magen til termin, minst! :P

Er interessant å sammenligne :) Svangerskapet mitt har vært veldig likt mamma sitt med meg (og søskenene mine). Mamma fødte meg 2 dager over termin, så da satser vi på fødsel 4. oktober :P haha!

Mener at mamma fikk alle oss 3 til termin +- noen dager. Hadde lette svangerskap uten kvalme.

Jeg hadde lett svangerskap forige gang, men ble satt i gang 8 dager på overtid.

Har hadd et lett svangerskap fram til jeg fikk prolaps for noen uker siden. Men det er egentlig ikke sv.skaps relatert.
Spent å se om jeg går over denne gangen og.

Ei ❤og venter en

mamma har hatt 2 fødsler meg og min lillebror. Hun gikk 14 dager over med meg og 16 dager over med han. da hun fikk meg tror jeg fødsel varte ca 12t og 6-8t med min bror.

gutten min er født noen timer inn i dag 2 over termin og fødselen tok4-4,5t fra første rie. så litt forskjellig:-)

dette svangerskapet mitt er ganske likt mamma sitt med meg. ganske mye plager, tungt. mitt forrige svangerskap var ennå tøffere enn dette, selv om jeg nå er mer sliten. mens mamma sitt andre svangerskap var omtrent problemfritt.

Jeg selv ble født 1 dag etter termin, men mine barn ble født 3 uker før og 4 dager før ;)

Men fødslene har nok vært ganske like som min mamma sine, raske ;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Min mor har født tre ganger at alle på overtid. Jeg hardnet to ganger og begge kom før tia en uke, og den andre 4 dager før

Både mine tre brødre og jeg er født 2-3 uker før termin dato. Jeg fødte 10 dager før termin etter å ha blitt satt igang pga dårlig tilvekst.

Mammas fødsler varte mellom 2 og 4 timer alle fire gangene. Min var over på 1.5 time så raske fødsler på oss begge to ;)

På "mobben"

Mamma gikk 10 daga over med meg, men når fødselen startet kom eg som en rakett, så vidt jormor rakk å komme inn i rommet ;)

Eg blei satt i gang me nr 1 14 daga før termin pga stor unge, fikk en modningskur og fra vannet gikk og til ho va ute tok det 21 tima.....!!

Nr 2 blei satt i gang 4 daga før termin pga svangerskaps forgiftning, men ingenting skjedde, så tok dem vannet kvelden før termin, da gikk det fort 1 1/2 time fra vannet gikk/ble tatt til 9 cm åpning, men så stoppet det opp siden han sto skeivt så etter mye prøving endte det i hastekeisersnitt!

Så litt vanskelig å sammenligne!

Mamma har født 3 ganger, alle tre med lakserolje og før termin,eller rett rundt termin, lengste fødselen hennes var på rett over totimer, kjempe lette fødsler og fine svangerskap.

jeg tok lakserolje på termindato, og fødselen startet rimelig bra, kom inn me 5cm åpning og fullerier med 3min mellomrom. Etter en knapp time var det 7cm, og jm mente dette kom til å gå fort.....den gang ei,grunnet for stort barn stoppet hele utdrivelsen i hele 14timer med fulle rier hele tiden, ble forsøkt forløst med vakuum,men det hjalp heller ikke, så endte i spenntak og klipping ++++ men hadde det ikke vært for størrelsen på ungen så hadde det kanskje vært likt. Har hatt ganske likt svangerskap som mamma, minus bekkenplager som jeg sliter med nå,mest sannsynligvis pga forgje svangerskap/fødsel :/

Back
Topp