Spørsmål til dere som pumper

Melina_

Glad i forumet
Hvor mye (hvor mange ml) får dere ut når dere pumper?

Jeg har en liten en som sover såpass lenge i strekk, at jeg pumper jeg før jeg legger meg for å unngå melkespreng og lekkasje på natten. Når jeg pumper har det gått omlag 3 timer siden forrige amming.
Men jeg får kun ut 40-50 ml når jeg har pumpet begge puppene. Er ikke det litt lite??[8|]

Er 14 dager siden fødsel hvis det har noe å si, vet ikke når man kan forvente at melkeproduksjonen blir bedre?

Jeg pumpet nettopp av samme grunn som deg, fikk 100 ml på begge. Men stoppet for å ikke pumpe tomt i tilfelle han skulle våkne snart....

ORIGINAL: Melina_

Jeg har en liten en som sover såpass lenge i strekk, at jeg pumper jeg før jeg legger meg for å unngå melkespreng og lekkasje på natten. Når jeg pumper har det gått omlag 3 timer siden forrige amming.
Men jeg får kun ut 40-50 ml når jeg har pumpet begge puppene. Er ikke det litt lite??[8|]

Er 14 dager siden fødsel hvis det har noe å si, vet ikke når man kan forvente at melkeproduksjonen blir bedre?

Ikke helt sikker på hva som er mye eller lite selv.. Jeg prøver å
få opp produksjonen litt selv ved å pumpe meg tidlig på dagen. Prøver å få litt melk i frysen til den dagen vi skulle trenge den. Da pumper jeg den puppen hun nettopp har spist av og da får jeg ca 40. Så tar jeg 40-50 fra den andre og (føler ikke det er vits å fryse ned hvis ikke det er såpass). Tørr ikke pumpe mer fra den andre itilfelle det da ikke er nok der
når hun blir sulten igjen..

ORIGINAL: babyz

synes ikke du skal bekymre deg for det!! så lenge gutten din er mett og fornøyd skal du ikke se på hvor mye du får ut ved å pumpe. skaper bare masse unødvendig stress. uansett får du ikke like mye ut ved å pumpe.
husker jeg også pumpa litt når jenta mi var lita og ble kjempestressa over hvor lite jeg fikk ut. men jenta var jo fornøyd så var bare et unødvendig stressmoment for meg.
tror ikke du skal sammenligne med hvor mye andre får til å pumpe ut...
ungene får i seg den maten de skal ha!

Er litt det som er problemet, jeg har inntrykk av at snuppa ikke er blir mett når jeg ammer henne. Derfor jeg lurer på om jeg har lite melk. Hadde det med forrige barn også, men da pumpet jeg ikke, så dermed aner jeg ikke hvor mye jeg kan "forvente" å få ut når jeg pumper..

Gir MME på kvelden nå, det fungerer forsåvidt fint, men vil gjerne amme til alle måltider hvis jeg kan klare det.

Hmm, jeg aner ikke hva som er vanlig da...
Jeg har MYE melk... nesten litt ekstremt til tider...

Jeg pumper bare et og et bryst, men får ut 150 ml, og da kan jeg amme han etterpå på det brystet...

ORIGINAL: Melina_

Har samme problem som deg, får bare ut max 50 ml på begge brystene med pumpe, men jeg trur jeg har for lite melk for lukas er ikke fornøyd og viser tydelige tegn på at han fortsatt er sulten når jeg har tømt begge brystene mine. Så hær har vi måttet suplere med mme fordi han gikk ned i vekt..
Min er nå over tre uker gammel og jeg hadde mere før( hadde ca 60 ml når jeg først fikk melka på dag 3-4) så hvorfor jeg har så lite er det ingen som skjønner.. Men det betyr ikke nødvenigvis at du og har for lite, ta h*n med til helsestasjonen og vei h*n hvis du er i tvil. En 2 ukers baby skal gå opp ca 100-150 i uka og hvis vekta er fin så får h*n i seg nok[:D]

ORIGINAL: theojora

Du må ikke glemme at en pumpe vil ALDRI kunne dra ut av deg så mye melk som et spedbarn... så selv om du får ut 40-50ml med sprengt pupp, så er det ikke sikkert du har lite melk for det. Skjønner at du tenker på det når du sier at du føler at barnet ditt ikke blir mett..

men hvorfor føler du at hun ikke blir mett? er hun urolig, spiser hun ofte? kan det være andre ting enn at hun ikke er mett?
jeg pumper som regel ut en flaske på 260ml tilsammen på begge bryst etter at lillegull har spist, han spiser ca 100ml morsmelk når han har fått det på flaske.. så jeg vil nå tro at hvis du får ut 40-50ml ved pumping så er det iallefall nok til hun skal bli mett når du ikke har pumpet deg... vil du øke produksjonen så må du pumpe/amme oftere, også om natta, men det er like viktig å huske på å ikke stresse og å få i det nok mat og ikke minst drikke[:)]

er noen som mener at melka si ikke er næringsrik nok, men hvorvidt det går an eller ikke vet jeg ikke... kanskje du finner noe om det på www.ammehjelpen.no ???

Hun blir veldig urolig og vil ha mer mat kort tid etter hun har spist. På kveldene henger hun i puppen hele kvelden og virker skikkelig irritert. Roer seg når hun får en flaske MME.
Ofte sovner hun underveis i måltidet, men er ikke noe problem å vekke henne for å fortsette å spise, så jeg tror ikke heller at det er det som er årsaken til at hun ikke virker å bli mett..

Vært og leste på ammehjelpen.no, får kanskje ta å ringe dem ila påsken hvis det ikke bedrer seg.

Takk for alle svar jenter ! [:)]

Back
Topp