Spørsmål til dere som har VisionNova babycall

BabyCala

Elsker forumet
Vi har akkurat tatt i bruk vår Nova babycall med video (VisionNova) og synes at det skal en del til før lyden går på. Jeg trodde disse til Nova skulle være veldig bra.. Skal lyden være på hele tiden når man han bildet på? Her slår lyden inn kun når lillegutt begynner å gråte men den slår ikke inn på lavere klynking bare..

Det ser ikke ut som man kan stille følsomheten på dette noe sted. Trodde at en slik babycall skulle fange opp det meste.. Kan det være noe feil på den vi har, eller er deres også sånn?

Vår slår inn på ALT.
Til og med når vi går i dassdøra hører vi der i babycallen.

Stiller følsomheten oppe til høyre.
Den som du kan skru på der, skru den helt opp.

ORIGINAL: StinkiStini

Vår slår inn på ALT.

Vi har ingenting oppe til høyre som vi kan skru på... sikker på at du har samme som oss?
Vi har denne: http://novababy.no/VisionNOVA.asp

Ingen andre som har Novas babycall med video? [:)]

ORIGINAL: BabyCala

ORIGINAL: StinkiStini

Vår slår inn på ALT.

Vi har ingenting oppe til høyre som vi kan skru på... sikker på at du har samme som oss?
Vi har denne: http://novababy.no/VisionNOVA.asp

Ja vi har den der.

Øverst  er det to knapper som man kan trykke på.
Under en det en volumknapp.
Samme side som kontakten på foreldredelen av babycallen.

Volumknapp ja.. men den fungerer vel bare sånn at man stiller lydnivået på foreldreenheten.. den stiller ikke hvor mye lyd den skal fange opp fra babyen..?

ORIGINAL: BabyCala

Volumknapp ja.. men den fungerer vel bare sånn at man stiller lydnivået på foreldreenheten.. den stiller ikke hvor mye lyd den skal fange opp fra babyen..?

Jo[8|] (?)

Når den står helt oppe er følsomheten størst og du får inn de minste lyder.
Når den står på lavt får du inn kun høy gråting o.l.

Funker vertfall slik på vår.

Har testet den litt mer og nei.. den slår ikke inn på de minste lyder. Lillegutt kan ligge og småprate men det reagerer ikke babycallen på (vi hører det fordi han ligger på rommet ved siden av). Først når han begynner å rope/gråte høyt slår den inn.

Noe som er rart er at den derimot slår inn veldig fort dersom man f.eks mister noe på gulvet eller lukker en dør.. Det kan virke som den reagerer lettere på vibrasjon enn lyd? Skal det være sånn tro..? Jeg skulle ønske den tok inn mer lyd for jeg vil jo gjerne høre lillegutt så fort som mulig om det er noe ikke bare når han hever stemmen mye.

vår er sånn. jeg hører han før babycalen gjør det[:-]

Back
Topp