Spørsmål til dere som har hatt stor dåp hjemme..

Capri-Sonne

Glad i forumet
Vi har bestemt oss for å ha det hjemme og kutte litt ned på invitasjonslista. Men det blir 35 stk. Er det noen som har praktiske løsninger? Håper jo på finevære skal komme enn så lenge det er midt sommers :) samboer vil ha papp fat for vi har jo ikke 35 tallerkener + til kaker. Men i mitt hode kan man ikke ha papp fat!! :D tar i mot alle tips og erfaringer med stor TAKK :)

Vi hadde navnefest hjemme, var 30-35 stk.. Laget koldtbord, med laks,eggerøre,spekemat,salater,potetsalater, div sauser, kylling, godt brød.. Vi brukte vel alt av tallerkener,glass og bestikk både vi og Svigers hadde..
Syntes så absolutt dere kan bruke papp, er mye fint å få tak i i papp også.. Så er det så enkelt å rydde opp etterpå :)

Fat, glass og bestikk kan leies. Jeg har gjort dette tidligere. Hvis du ikke har noen du kjenner som kan låne bort. Mange har Rosendals Cru. Kanskje flere ha noe å låne bort?

Jeg hadde ikke så mange folk, men hadde det hjemme.

Men selvfølgelig kan man bruke papp, det er mye fint å få tak i papp så ta å kikk litt rundt og se om du finner noen du liker. Man trenger ikke akkurat å ta de billigste og styggeste man finner så...

Her lånte jeg litt tallerkener og bestikk av familie og venner - ble ikke helt likt men i samme stil så det matchet :) Jeg tar fram finservice, finglass og sølvtøy på sånne dager, ikke papp!! Hadde langbord med 25 stk inne + plass i sofasalong.

Vi hadde så mange folk hjemme.
Fikk låne hvite pene duker av svigermor. Vi hadde alt av servise selv. Hadde dekket til et langbord i spisestuen og et i finstua rett ved siden av. Hadde ulikt servise på de to bordene så da gikk det greit.
Fam.medlem som lagde all maten for oss, hadde deilige snitter.
Kjøpte noen billige klappstoler på ikea som vi har stående til selskaper, veldig praktisk...heller ikke så alt for gale å sitte på.
Det ekstra bordet i finstuen fikk vi låne av svigerinne og mann. Bord til gaver hadde vi selv et ekstrabord stående på garasjen som vi la en penere hvit duk på. Ble dog mer gaver enn forventet, så måtte også bruke gulvet foran bordet og deler av vinduskarmen:P
Snittene ble servert rundt. Drikke kunne folk ta seg selv, stod på skjenken. Vi serverte dog første glass, så tok de påfyll selv.

Det finnes veldig fine tallerken og bestill i plast som ser ut som "ekte vare" :)
Og med koldtbord gjør det ikke noe om det blir litt trangt. Bare koselig det ;)

Bordet med mat trenger ikke ta mye plass. Ha relativt få retter, og så kan du bytte ut serveringsfatene med fulle av samme sort når de blir tomme.

Finnes masse fint engangs nå for tiden så jeg hadde ikke nølt med å bruke det

Jeg låner servise av familie.
Penere varianter av papp og plast koster ofte like mye som å leie. Leier du, så legger du det møkkete ned i kassen som du fikk det i. Sjekk det ut der du bor.

Vi skal ha 31. Mai. Og det blir veldig uhøytidelig :) grilling og kaker. Her blir det papp:)

Back
Topp