Spørsmål til dere som har barn fra før

Gladjenta

Flørter med forumet
Oktobermirakler 2013
Det sies jo at de som får jenter er generelt mye mer kvalme og dårlige. Kvalmen varer mye lenger og noen ganger varer der nesten hele svangerskapet. Mens de som får gutter er ikke dårlige like lenge eller ikke dårlige i det hele tatt.

Forrige svangerskap var jeg kvalm fra uke fem til ni-ti, og helt fin etterpå. Det viste seg at jeg fikk en gutt.

Er det noe i dette?:)
 
Hei. Sniker litt fra juni:) Jeg var veeeldig lite kvalm første svangerskapet, og fikk en gutt. Andre gangen var jeg så kvalm og orket ikke synet av kjøkkenet engang. Kastet aldri opp, men veldig kvalm ja. Fikk da ei jente. Nå så har jeg vært veldig lite kvalm og er fornøyd med det:p Venter da nå en gutt:) Så kan være noe med det.
 
Hei. Sniker litt fra juni:) Jeg var veeeldig lite kvalm første svangerskapet, og fikk en gutt. Andre gangen var jeg så kvalm og orket ikke synet av kjøkkenet engang. Kastet aldri opp, men veldig kvalm ja. Fikk da ei jente. Nå så har jeg vært veldig lite kvalm og er fornøyd med det:p Venter da nå en gutt:) Så kan være noe med det.

Det er jo veldig morsomt at det er slik. Hva med magen, det sies jo at guttemager er mer som tur, mens jentemager blir flatere og bredere på et vis.
Selv hadde jeg tutemage med gutten min:)
 
Det er jo veldig morsomt at det er slik. Hva med magen, det sies jo at guttemager er mer som tur, mens jentemager blir flatere og bredere på et vis.
Selv hadde jeg tutemage med gutten min:)
Jeg ble veldig stor i begge svangerskapene, men med guttungen så var magen mer rund, og hadde ikke noe lovehandels:p Men med vesla, så var magen og rund, men hadde disse forbaskade håndtakene da:p Og med guttungen så syntes det ikke bakfra at jeg var gravid, men det gjorde det med jentungen:)
 
Jeg kastet opp i 6 måneder så blodkar i øyet sprakk, så gravid ut fra alle kanter og var gedigen. Fikk jente :)
 
Jeg var dritkvalm fra uke 5 til uke 14/15 forrige svangerskap og jeg fikk gutt.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg var kvalm fra uke 6-9, kastet aldri opp. Men jeg var så kvalm at jeg bare lå rett ut. Men så var det jo i bare 3 uker da. Jeg fikk skikkelig tut-mage. Man så det ikke bakfra en gang, den var skikkelig spiss og sto rett ut :p Fikk gutt :)
 
Fikk jente sist, og var ikke kvalm. Hadde skikkelig putemage :p
Så stemmer med mageform, men ikke med kvalmen for min del.

Blir spent å se denne gangen.
 
jeg har fått jente og gutt :)
kan faktisk ikke huske om jeg var kvalm når jeg gikk gravid med gutten, men var veldig kvalm med jenten.

jeg hadde også halsbrann med jenten og hun hadde mye hår, hadde det ikke med gutten og han hadde nesten ikke hår :)
 
Med førstemann var jeg stor alle veier, mens med andremann var jeg mye mindre og hadde liten tutmage. Var i kjempefin form i begge svangerskapene. Ikke kvalme eller andre plager. Nå er det stikk motsatt. Er skikkelig dårlig og er kvalm, har dritvonde bryst og er rett og slett i dårlig form. Kanskje det er tegn på at det er jenta som kommer denne gangen?? :)
 
Jeg var skikkelig dårlig med frøkna, snakker oppkast hele døgnet fra uke 5 og frem til fødsel. Fikk jente :p

Nå er jeg 4+5 og var kvalm fra 3-4 men nå er jeg såvidt uggen! Så tror det blir gutt denne gang ;)
 
Jeg fikk jente sist og var ikke så kvalm. Denne gangen er jeg mere kvalm og merker det blir verre for hver dag så blir spennende og se hva det blir denne gangen.
 
Kan huske 3 episoder med kvalme i hele svangerskapet :p Jeg var stor som en hvalross på alle kanter, og fikk gutt :)
 
Jeg vet ikke om det er noe i det, men kan fortelle om min egen erfaring ;) Jeg var småkvalm fra uke 6-9, men det var snakk om lite og kastet aldri opp. I uke 9 var jeg ganske kvalm en gang og kastet opp en gang. Så var ikke vveldig plaget og fikk gutt.
 
Kveldskvalm men spydde aldri, hadde bare en "ball" på magen og fikk gutt:)
 
De sies at det er høyere HCG ved jentefoster. Når jeg målte hcg sist svangerskap var det mye høyere en medianen, men jeg var i super form hele svangerskapet foruten om 2 uker. Men det er kanskje bedre å spørre de som både har
fått en gutt og en jente, for man reagerer jo veldig forskjellig på hormoner. Magen struttet fremover og alle sa det ble en gutt, (til og med en etter ordinær ul?;))men ut kom en liten jente:)

"Steier har studert svangerskapshormonet i ulike faser av normale og unormale svangerskap. Hvis det foreligger et jentefoster, er hCG høyere enn om det foreligger guttefoster. I tvillingsvangerskap er hCG dobbelt så høy ved kombinasjonen jente-jente, jente-gutt enn ved gutt-gutt."

Her stod det litt forskjellig:)

http://www.forskning.no/artikler/2003/mars/1048686956.77
http://www.helsebiblioteket.no/pasientinformasjon/brosjyrer/svangerskapskvalme
http://www.klikk.no/foreldre/barnimagen/article407544.ece
http://www.aftenposten.no/helse/article4124717.ece
 
Jeg var helt frisk og fin når jeg skulle ha gutt og veldig kvalm når jeg skulle ha tulla mi! Nå har jeg ikke merket noe, så blir spennende å se om det blir gutt!


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Back
Topp