spørsmål til dere med erfaring på vogner

Mammapaany

Forelsket i forumet
vi venter vårt første barn i år og er veldig usikre på hvilken vogn vi bør gå for. er virkelig en jungel der ute.

vi tenkte først en del på Baby jogger city elite, men der kan man ikke snu sittedelen.. så derfor må vi tenke i andre baner.

ikke sikkert det finnes ei vogn etter kriteriene mine, men jeg får prøve :-D
har tenkt litt og kommet frem til disse :
- grei å ha med i bil og ikke alt for tung
- lufthjul
- kunne snu sittedelen/evt kunne flytte håndtaket over på motsatt side
- være mulighet for adapter til bilstol
- grei på grusvei da vi bor landlig til og har mange flotte turstier

andre ting som dere kommer på som er lurt å se etter når vi skal ha vogn? og kom gjerne med tips om din favoritt vogn. usikker om det er best med 3 eller 4 hjul bla.

Du har de samme kriteriene som meg. Jeg hadde sett på Emmaljunga NXT90 med outdoor understell eller f.els Bugaboo Buffalo som har robuste lufthjul. Begge disse blir ikke for store sammenlagt og oppfyller også de andre kriteriene du nevner Stokke Trailz kan også være noe, men den blir større sammenlagt og er nok totalt sett litt tyngre også.

Evt har du også TFK som med en egen bag kan brukes begge veier, en bag som både kan brukes som dypvogn og senere sportsvogn. Uten denne bagen er sportsdelen, den tradisjonelle, kun vendt fremover. Men flrtstøtten er god, tre lufthjul med gld demping, håndbrems (!) og en del andre finesser. Veldig god vogn.

Du har de samme kriteriene som meg. Jeg hadde sett på Emmaljunga NXT90 med outdoor understell eller f.els Bugaboo Buffalo som har robuste lufthjul. Begge disse blir ikke for store sammenlagt og oppfyller også de andre kriteriene du nevner Stokke Trailz kan også være noe, men den blir større sammenlagt og er nok totalt sett litt tyngre også.

Evt har du også TFK som med en egen bag kan brukes begge veier, en bag som både kan brukes som dypvogn og senere sportsvogn. Uten denne bagen er sportsdelen, den tradisjonelle, kun vendt fremover. Men flrtstøtten er god, tre lufthjul med gld demping, håndbrems (!) og en del andre finesser. Veldig god vogn.
takk for utfyllende svar :-D <3

takk for utfyllende svar :-D <3
Mitt viktigste råd er forresten at du begynner et sted, feks med de nevnte, og så tar du deg en runde der du prøvetriller og kikker nærmere, så finner du raskt ut hva du liker og evt hvilke kriterier du kanskje prioriterer foran andre, hva du evt kan fire på eller om du ender opp med noe helt annet.

Det er virkelig en jungel, og så mange ulike behov og forskjell på hva man synes er fint og ikke.

Mitt viktigste råd er forresten at du begynner et sted, feks med de nevnte, og så tar du deg en runde der du prøvetriller og kikker nærmere, så finner du raskt ut hva du liker og evt hvilke kriterier du kanskje prioriterer foran andre, hva du evt kan fire på eller om du ender opp med noe helt annet.

Det er virkelig en jungel, og så mange ulike behov og forskjell på hva man synes er fint og ikke.
ja det er nok lurt ! :)) må nok ut å kikke på de forskjellige i fysisk butikk tenker jeg :)!
tusen takk :-D
ja det er det så absolutt... :)

Anbefaler deg å dra til butikk å prøve :) Bestemte meg for City Elite for en stund tilbake og kjøpte da denne (hadde lest masse om den på nett). Fant fort ut at jeg ikke likte den så godt pga. at den var veldig brei mellom hjulene bak. Solgte den videre like etter.

Baby jogger city versa!

Vendbar sittedel
Ergonomisk
God demping
Gode hjul
God å trille
Tar veldig liten plass
Kan slåes sammen i en en gang (ikke med bagen)
Kan skifte kalesje til bugaboo med sportye farger og forlengbare.
Ksn også skifte hjul til city elite, bedre å trille på grus og ujevnt terreng.

ELSKER min versa da. :P

Baby jogger city versa!

Vendbar sittedel
Ergonomisk
God demping
Gode hjul
God å trille
Tar veldig liten plass
Kan slåes sammen i en en gang (ikke med bagen)
Kan skifte kalesje til bugaboo med sportye farger og forlengbare.
Ksn også skifte hjul til city elite, bedre å trille på grus og ujevnt terreng.

ELSKER min versa da. :P

Den skal jeg ta en titt på!!:-D tusen takk !

Ta med en venninne eller noe som har lang erfaring med vogner, vær kritisk. På babyshop og barnas hus har de nesten bare utstilt vognene med liggedel som koster mer enn 10 000kr, det behøver ikke en ny vogn å koste!

Jeg ville også lagt til at vogna skal kunne trille inn i gangen i huset (vet ikke om vogner blir så brede at den ikke går inn en vanlig dør, men greit å sjekke).
Fungerer høyden på håndtaket for begge foreldrene, at man ikke sparker borti understellet når man går.
God solskjerming.
Kan tekstilene tas av og vaskes.

Ta med en venninne eller noe som har lang erfaring med vogner, vær kritisk. På babyshop og barnas hus har de nesten bare utstilt vognene med liggedel som koster mer enn 10 000kr, det behøver ikke en ny vogn å koste!

Jeg ville også lagt til at vogna skal kunne trille inn i gangen i huset (vet ikke om vogner blir så brede at den ikke går inn en vanlig dør, men greit å sjekke).
Fungerer høyden på håndtaket for begge foreldrene, at man ikke sparker borti understellet når man går.
God solskjerming.
Kan tekstilene tas av og vaskes.

Tusen takk for utfyllende svar!!:) flere ting jeg ikke har tenkt på! Takk! <3

Vil legge til; husk at liggedelen bare skal brukes i 6 til 12mnd. Sittedelen skal du sannsynligvis bruke mye lenger. Pass på at den fungerer når dere skal i barnehagen også, uansett om dere kjører, går eller tar buss.

Noen ender opp med å ha en vogn for enhver anledning (reisevogn, sovevogn, turvogn, vanlig vogn), det blir fort litt stress for noen, men det kan fungere for dere?

Det er veldig greit med en vogn der man lett kan veksle mellom liggedel og sittedel i en periode, når poden er stor nok til korte turer i sittedel, men helst bør sove helt flatt i liggedelen... I for eksempel Bugaboo sine vogner kan ikke bytte så lett.

Back
Topp