Spørsmål til de som har både gutt og jente fra før

Vårbaby3

Andre møte med forumet
Merket dere forskjell på svangerskapene? Man hører jo mye om at de som venter jente er mer kvalme f.eks. Men hvor mye hold er det i denne teorien...?

Har selv to gutter, og syns svangerskap nr. 2 var veldig likt det første og følte derfor på meg at det var en gutt til. Det er 3 barn vi ønsker oss, så er naturligvis ekstra nysgjerrig nå som den siste av søsknene er på vei.

Dersom det er jente og dersom jeg merker forskjell - når vil jeg merke det, mon tro?

Jeg ble bare mer og mer kvalm og dårlig for hver gang, har ei jente og to gutter. Er spent nå hvordan det går, og om jeg merker noe forskjell.

Kan ikke skjønne at man skal være mer kvalm med jente enn gutt - jeg hadde ekstrem kvalme med nr to og han var gutt, mens med nr 1 fantes jeg nesten ikke kvalm - bittelitt morgenkvalm bare. Så alt sånt er nok veldig individuelt.

Jeg har også hørt motsatt, dårligere med gutter. Bare hørt:) er førstegangs her så vet ikke hva jeg går til. ;)

Jeg har to gutter. Med nr 1 spydde jeg som en gris i 22 uker (hadde sterk bekkenløsning resten). Med nr 2 var uteblivelse mens og voksne mage eneste symptomet...

Tror det er sååå individuelt! Har en jente som var drit dårlig fra uke 8 og til den dagen jeg fødte. Kastet opp 3 eller fler ganger daglig. Mens min mamma har to jenter, aldri vært dårlig!

Var noenlunde likt, kastet opp litt mer når jeg hadde jente (første) mener jeg på.
Men merket forskjell på andre punkt da, med jenta var jeg sugen på søtt, med gutten var jeg sugen på salt :)

Kastet opp like mye med begge. Men har hørt at man er oftere kvalm med jente og hvis det er tvillinger ;)

Har to gutter og to vidt forskjellige svangerskap. :)Ekstrem svangerskapskvalme med nr 1 og kastet opp alt jeg fikk i meg frem til uke 12 og med nr 2 var jeg bare kvalm hvis det var lenge siden jeg hadde spist .

Var noenlunde likt, kastet opp litt mer når jeg hadde jente (første) mener jeg på.
Men merket forskjell på andre punkt da, med jenta var jeg sugen på søtt, med gutten var jeg sugen på salt :)
Jeg som vanligvis elsker sjokolade hadde nesten ikke lyst på det med guttene. Mest sugen på salt og surt. Slik er det denne gangen også, men hvor tidlig "gjelder" det fra, mon tro? Blir jo bare spekulasjoner, men er litt gøy å ha noe å fylle ventetiden med ;)

Eg var meir (og tidlegare) kvalm med guten, men kasta opp mykje meir med jenta. Bekkenet var verst i første svangerskap (guten), men ille nok i andre og. Spent på korleis det blir no!

Jeg var kvalm døgnet rundt med første, det var en jente.
Morgen kvalm med nr to, det ble gutt.

Merket fort at det var døgnet rundt kvalm denne gangen også :P så magefølelsen sier at det blir en jente til nå :)

Back
Topp