Spørsmål, råd, tips

BabyBluum

Elsker forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
*Aprilbaby 2018*
Septemberlykke 2024
Tenkte det kunne være greit med en slik tråd for å stille spørsmål/søke råd hos andre mammaer med baby i samme fase:)

Hvor lang tid tar det før brystvortene herdes?[emoji85] de er så ømme, ubehagelig bare klærne sveiper borti rett etter amming.[emoji15]
 
Jeg hadde store sår på brystvortene i 1-2 uker. [emoji849] Etter det har de tålt det meste. [emoji6] (Bortsett fra at jeg nå har fått brystbetennelse da..)
 
Aldri hatt noe problem med det under amming, men den lille perioden jeg fullpumpet med nr to fikk jeg litt såre vorter. Syntes det da hjalp med purelan.
Og generelt sett har jeg latt de tørke før jeg kler på meg helt igjen.
 
Aldri hatt noe problem med det under amming, men den lille perioden jeg fullpumpet med nr to fikk jeg litt såre vorter. Syntes det da hjalp med purelan.
Og generelt sett har jeg latt de tørke før jeg kler på meg helt igjen.

Bare viktig å huske på at når de først har blitt såre (altså med sår), så skal de ikke lufttørke, ble jeg fortalt på sykehuset.
 
Kjekt å ha en sånn tråd. :) Nå er mini 2 dager gammel, og vi har vært hjemme siden i går. Han sover nesten hele dagen, men ammer hver andre time ca. Men på natten, fra 11-04 er han veldig urolig, skal ha pupp hele tiden. Flere som har det slikt? Kjenner jeg er redd jeg har for lite melk siden han er så misfornøyd, men han er jo veldig fornøyd på dagtid.
Det kommer jordmor hjem i morgen heldigvis, men kjekt å høre om andre har opplevd noe av det samme. :)
 
Mine er så syykt såre, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig er sopp, så nå smøres det Canesten til gangs! Såå vondt hele tia! Minst vondt akkurat når jeg ammer [emoji28]
 
Kjekt å ha en sånn tråd. :) Nå er mini 2 dager gammel, og vi har vært hjemme siden i går. Han sover nesten hele dagen, men ammer hver andre time ca. Men på natten, fra 11-04 er han veldig urolig, skal ha pupp hele tiden. Flere som har det slikt? Kjenner jeg er redd jeg har for lite melk siden han er så misfornøyd, men han er jo veldig fornøyd på dagtid.
Det kommer jordmor hjem i morgen heldigvis, men kjekt å høre om andre har opplevd noe av det samme. :)

Nå har dagene og nettene gått i ett; men på fredagen og den natta ammet jeg nesten konstant. Jm sa det var vanlig. Men greit å høre med din jm ja:)
 
Tenkte det kunne være greit med en slik tråd for å stille spørsmål/søke råd hos andre mammaer med baby i samme fase:)

Hvor lang tid tar det før brystvortene herdes?[emoji85] de er så ømme, ubehagelig bare klærne sveiper borti rett etter amming.[emoji15]
Jeg har blitt mye bedre med en gang jeg ble flinkere til å passe på at babyen tok rett sugetak. Det har vært helt avgjørende for meg, både nå og forrige gang. Har brukt "hamburger grepet", fra ammehjelpen sine sider.
 
Mine er så syykt såre, men fikk beskjed om at det mest sannsynlig er sopp, så nå smøres det Canesten til gangs! Såå vondt hele tia! Minst vondt akkurat når jeg ammer [emoji28]
Hvis det er sopp så må babyen behandles og. Jeg har hatt sopp med nr.1 og med denne [emoji4] og jeg har smurt med canasten og gutten fått mycoststin [emoji4] ellers vil dere smitte hverandre fram og tilbake hele tiden.
 
Hvis det er sopp så må babyen behandles og. Jeg har hatt sopp med nr.1 og med denne [emoji4] og jeg har smurt med canasten og gutten fått mycoststin [emoji4] ellers vil dere smitte hverandre fram og tilbake hele tiden.

Er jo det jeg har lest, men fastlege insisterte på kjerringråd; eplecidereddik utblandet i vann til baby[emoji30] Jeg har ikke fått meg til å gi henne det. Men ringer fastlege igjen i morgen og krever medisin til baby!
 
Er jo det jeg har lest, men fastlege insisterte på kjerringråd; eplecidereddik utblandet i vann til baby[emoji30] Jeg har ikke fått meg til å gi henne det. Men ringer fastlege igjen i morgen og krever medisin til baby!
Hæ?????
Var ingen problem her...
For henvise fastlegen din til ammehjelpen.no sine sider hvis hun/han prøver seg igjen...
 
Hæ?????
Var ingen problem her...
For henvise fastlegen din til ammehjelpen.no sine sider hvis hun/han prøver seg igjen...

Ja, det står jo faktisk på ammehjelpen.no at man burde skrive ut en sånn infoskriv der og ta med til legen, sier litt om hvis lite peil legene har.. :-/
 
Ja, det står jo faktisk på ammehjelpen.no at man burde skrive ut en sånn infoskriv der og ta med til legen, sier litt om hvis lite peil legene har.. :-/
Mhm. Med min første så fikk bare gutten min medisiner men jeg ingenting, var ikke fastlegen min men en annen en på legekontoret. Men først så måtte jeg forklarte han hva det var, at det var trøste.
I forkant så hadde jeg hatt mail kontakt med Ammehjelpen som forklarte meg hva det var, og når jeg forklarte henne at nå hadde gutten fått medisin ble hun nesten overrasket at ikke jeg hadde fått canasten tube som behandling. Så ordnet den selv.

Men ja, lite peiling har legene på dette nivået.
 
Hvor tidlig dro dere ut på ting med den lille? Gullet er fem dager i dag, og vi er bedt i bursdag, men mamma hjerte syns dette er litt voldsomt. Heldigvis er pappaen enig. Men bare lurte på hva dere andre tenker i forhold til dette? :)
 
Back
Topp