spørsmål om ul

ard87

Glad i forumet
det virker som om det er så mange som har vært og skal mer en en gang...jeg var på ordinær ul og skal ikke flere ganger tror jeg[&:]

hvorfor er det folk som drar fler en en gang

jeg skal på 3d ul men det er jo privat og koster masse

Jeg fikk tidlige uler i førsten pga vi har mistet så mange ganger og har fått en dødfødt.
Vi skal på mange uler uover også,for og følge med på veksten til lillegutt da terminen min er usikker..

Jeg har vært på et par ul i starten av svangerskapet, pga blødninger.
Ellers har jeg vært på den ordinære også skal vi på 3D ultralyd i dag.

Det kan være flere årsaker til at ma får ul på sykehuset flere ganger [:)]

For min del skal jeg på kontrollul på sykehuset i morgen fordi morkaka mi lå for langt ned på den ordinære UL'n. De må sjekke om den har flyttet seg eller ikke for å kunne finne ut om jeg kan føde vaginalt eller om jeg må ha keisersnitt.

søt du er...godt du spør! - ikke bare bare å ikke vite.[;)]

Mange har ekstra sjekker pga flere ting, premature fødsler sist, ting har gått skeis før, morkaka ligger ikke helt som den skal, de er i risikosone for ulike svangerskapsrelaterte hendelser og sånne ting...

Man blir rett og slett holdt ekstra øye med - og noen velger å se nurket flere ganger selv - noe som er forståelig uansett!

oki tusen takk for svar alle sammen[:)]

da vet jeg det...ble liksom litt sjalu når forlk bare skal på ultralyd i dag i morgen osv

men nå vet jeg jo at dette er ingenting å være sjalu for[8D]

Jeg har vært på ul to ganger. Den ordinære og i uke 28. Grunnen til at jeg fikk en ekstra var fordi førstemann kom i uke 33. Har også hatt flere ul i 1. trimester, men det var pga blødninger og div. Hvis svangerskapet fortsetter fint, så skal jeg ikke ha fler ul.
Det er som regel spesielle grunner som gjør at man får flere ultralyder, utenom de man bestiller selv privat.

Blir spennende med 3d ul da. Jeg har også lyst, men synes det er litt dyrt. Og så var jeg jo på ul forrige uke (uke 28), så synes jeg bør vente nå. Er jo ikke så lenge siden jeg fikk se lillebror.

Jeg får ultralyd hver 6.uke pga jeg går til kontroll på fødepoliklinikken grunnet blodpropper etter forrige svangerskap..
Så de sjekker at det ikke blir no blodpropp i morkaka..

Back
Topp