Spørsmål om TUL

Miss B

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Skal ta TUL i uke 12 og lurer på om denne blir tatt innvendig eller oppå magen. Noen som vet?

Sannsynligvis utvendig(min erfaring +det jeg har hørt). Eller i hvert fall at de prøver det først, for det pleier å gå fint [emoji4]

Sist måtte jeg ta innvendig. Lurer på om grunnen kan være at jeg har litt ekstra "isolasjon" rundt magen. Vet ikke om det har noe å si.

Jeg fikk beskjed i dag at den ultralyden jeg skal ta i uke 12 blir utvendig :) Tok innvendig i dag (uke 8) :)

Sist svangerskap fikk jeg utvendig i uke 4+2,6+2 og 12. Mens denne gangen ble det innvendig i 6+0 og jeg har ekstra polstring. Kommer sikker Ann på hvordan allt ligger inni magen og hvor godt ul aperatet er :)

Jeg tok innvendig i uke 11- 12 sist, og ikke noe ekstra polstring her den gangen.. Hun som tok ultralyd så ikke noe utenpå, men mulig hun var litt uerfaren..

Tror det kommer mye an på apparatet. Jeg er tjukk, men så fint på utvendig UL selv i uke 6+3 :)

Fikk utvendig uke 7. Var da hos spesialist, så mulig det er forskjell på apparatene?

Tok utvendig uke 6+5. Høres ut som det er litt forskjellig fra sted til sted. Men jeg skulle visst ikke ha tom urinblære, for det blir bedre bilde om det er litt urin i blæra som dytter tarmene til side :joyful:

Skal på TUL i uke 13. Jordmor sa dette var en god tid å gjøre ultralyd på og man kunne se alt godt. Lurer litt på om det er mulig å se kjønnet på det tidspunktet? Noen som vet?

Jeg tok utvendig i uke 8[emoji4]

Back
Topp