Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ivf her også. Jeg var på TUL 7+6 og ble målt til 7+4. Det sa gynekologen var helt normalt og antageligvis skyldes det bare målefeil. Små marginer så tidlig.
Hei, sniker fra oktober her. Jeg var på TUL 9+1 og ble satt tilbake til 8+3. Jeg var også bekymret, men jordmor mente dette var helt normalt. Har siden sett på størrelsene de bruker for å beregne alder og for tiden jeg så på var det rundt 1mm vekst i døgnet. Dette er jo et gjennomsnitt så selv om det er relativt stabil vekst vil det være variasjon og med lite forskjell i mm kan gi flere dager endring. Og som noen nevner er dette mål gjort manuelt og er avhengig av å få hele fosteret i bildet (toppen av hodet til rumpe), fosteret kan bevege seg, og den som gjør det trekker riktig, det vil nok være en del variasjon der også.
Jeg har hørt fra andre som ble satt uker frem/tilbake i tid, selv om det er umulig i fht. unnfangelse, uten at dette utløste krisemodus eller snakk om at noe var galt. Dette betrygget meg veldig og satt min bekymring om et par dager i perspektiv. Så er betydelig mer rolig angående dette nå, men håper så klart at baby har "tatt igjen" mensentermin ved OUL