Spørsmål om termin...

Nocturne82

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Ut ifra når jeg tror EL var (13.09), regnet jeg meg med BVs kalkulator at termin var 9.6. Jeg har 32 dagers syklus, og siste mens var 26.08. Dette trodde jeg betydde at jeg var 9+3 idag

Idag var jeg hos legen. Han fyllte ut helsekortet, og skrev der: termin 6.6 og 10+5. Tenkte ikke på dette før etterpå jeg, men hvordan i all verden har han regnet da? Får det ikke til å gå opp jeg. Med termin 6.6, ville BV kalkulatoren gitt 9+6...

Ut ifra når jeg tror EL var (13.09), regnet jeg meg med BVs kalkulator at termin var 9.6. Jeg har 32 dagers syklus, og siste mens var 26.08. Dette trodde jeg betydde at jeg var 9+3 idag

Idag var jeg hos legen. Han fyllte ut helsekortet, og skrev der: termin 6.6 og 10+5. Tenkte ikke på dette før etterpå jeg, men hvordan i all verden har han regnet da? Får det ikke til å gå opp jeg. Med termin 6.6, ville BV kalkulatoren gitt 9+6...

Skjønte ikke helt den regningen jeg heller. Jeg hadde EL 13 sept, og siste menstruasjonsdag 26.8 og har fått termin 4 juni.

Jeg er da 10 uker i dag.

10 uker fra siste menstruasjon. Legen og jordmor har også regnet meg til 10 uker ifra når jeg hadde siste menstruasjon.

Nei det var merkelig altså. Kanskje han regner på en merkelig måte o_O

Ringte legesekretæren. Hun mente også at han måtte ha ment 10+0...tror nok jeg er kortere på vei pga om man regner fra EL er det 9+3...uansett, det er iallfall litt logikk i 10+0. Blir spennende å se på tidlig UL 15.nov :-)

ja jeg ble også til 6.6... altså 9+6 idag, det regna hun utifra siste mens eller noe sånn. men jeg vet jo akurat hvilken dag knøtte ble til, mannen jobba mye den månen, og den 15 sept, bank i bordet er eneste muligheten. og da er jg 9+1..

ja jeg ble også til 6.6... altså 9+6 idag, det regna hun utifra siste mens eller noe sånn. men jeg vet jo akurat hvilken dag knøtte ble til, mannen jobba mye den månen, og den 15 sept, bank i bordet er eneste muligheten. og da er jg 9+1..

Det er mulig det er den eneste muligheten, at det var da samleiet var. Men dersom du hadde eggløsning dagen etter f.eks så kan du ha blitt gravid da. Spermen overlever jo en stund, så kan være du blir korrigert noe. Bare så du er klar over det, det skjedde med første her nemlig:)

Det er mulig det er den eneste muligheten, at det var da samleiet var. Men dersom du hadde eggløsning dagen etter f.eks så kan du ha blitt gravid da. Spermen overlever jo en stund, så kan være du blir korrigert noe. Bare så du er klar over det, det skjedde med første her nemlig:)
joda, at det kan ha sjedd noen dager etter er jo greit da. men ikke før, kan ikke være lenger på vei enn det som fysisk er mulig :p

Ringte legesekretæren. Hun mente også at han måtte ha ment 10+0...tror nok jeg er kortere på vei pga om man regner fra EL er det 9+3...uansett, det er iallfall litt logikk i 10+0. Blir spennende å se på tidlig UL 15.nov :)

Det er ikke lenge til 15. november! Det blir spennende! :D :D

Back
Topp