Spørsmål om sykemelding

Betty91

Blir kjent med forumet
Hei.
Jeg jobber 50% på en butikk samtidig som jeg er fulltidsstudent som barnevernspedagog. Jeg er nå ute i praksis fram til slutten av mai, 4 dager i uken. Jeg har begynt å kjenne at det er for mye med 80% jobb (praksis) tillegg til 50% på butikken. Har tendenser til bekkenløsning og får kynnere av å ALDRI slappe av. Jeg kan ikke slutte praksisen siden det er utdanning og kan heller ikke jobbe mindre da vi trenger pengene. Går det an å få sykemelding fra butikkjobben, men fortsette i praksisen? Eller må jeg da sykemeldes fra praksisen også? Syns det er så vanskelig, utdanningen er jo det som er viktigst for meg, men er jo samtidig avhengig av de ekstra pengene fra butikken.

Man kan sykmeldes fra en av to (eller flere) stillinger. Sykemeldingen må synliggjøre hvorfor kroppen din/din funksjon ikke fungerer i den jobben du sykmeldes fra. Dersom man har flere jobber (som du, på en måte) vil det være en god ide at legen også da synliggjør hvorfor du fungerer i den ene jobben og ikke i den andre.

Det går helt fin og være sykemeldt fra den ene jobben men ikke fra den andre. Snakk litt med nav om hvordan dere praktisk skal ordne det. Jeg var selv sykmeldt en gang pga syken til en jobb jeg hadde fast, men kunne fint jobbe masse ekstravakter i kommunen. Tok kontakt med nav og fikk en avtale med de at i mitt tilfelle skulle jeg være sykemeldt til arbeidsgiver i oppsigelsestiden og friskmeldt til nav siden det var de som skulle betale ut lønnen. Gjordet det og jobbet 100% i kommunen i en jobb jeg stortrivdes i. Så snakk med nav, er ikke bestandig de er så vanskelig som det mange skal ha det til.

Back
Topp