Spørsmål om stellebord

Kattedamen83

Flørter med forumet
Dette er jo langt fram i tid, men jeg har drevet å fundert på hvilken type stellebord vi burde gå for - ett med badekar i eller ikke? Alle de jeg ser til salgs i kjøp&salg-grupper er uten. Er slike med badekar under stelleplata passé? :bag: Hvordan løser man badesituasjonen da, uten alt for mye pes? Det hadde jo vært mest praktisk med en vanlig kommode med en stellematte oppå, mtp å ha alt av klær tilgjengelig der man skifter på barnet, men jeg klarer ikke finne løsning på det med bading.

Jeg har aldri hatt badekar under stellebordet. Synes det er bedre med mye oppbevaringsplass. Og ikke risikoen for å få vann i alle klærne.
Denne gangen har vi lite plass til stellebord. Usikker på hvordan vi skal gjøre det.
Badesituasjonen blir nok ordnet med enten en billig balje fra Ikea, eller en flexibath fra stokke. Har ikke behov for å stå å bade. Synes det er helt greit å sitte på gulvet, og så bare ha en stellematte på gulvet til å tørke babyen på. Tenker det også blir den enkleste måten nå som vi skal ha tvillinger.

Aldri hatt stellebord med badekar vi heller. Jeg har vanlig stellebord med kurver under til håndkledet, kluter, bleier og produkter. Og vil anbefale leander Stellematte! Elsker den, helt supert og bare kunne tørke/spyle av etter behov. Har stokke flexi badekar, supert det også. Hadde det med på ferie i sommer og det ble brukt både inne og ute!

Jeg vet at de som faktisk har stellebord med badekar i, synes det er helt genialt. Jeg kjenner flere. De selges på Barnas hus, altså :)
Vi har ikke det. Kjøpte et Flexibath fra Stokke og har stort sett sittet på gulvet mens vi har badet baby. Det har ikke vært noe problem for vår del. Det går an å kjøpe stativ til det, men jeg har ikke sett behovet for det.

Jeg vurderer litt å bytte til et badekarstellebord, faktisk. Pga det ofte er veldig godt med oppbvaring i skuffene i det.
Typ sånn som dette: https://www.barnashus.no/barnerommet/mobler/stellebord/asia-stellekommode-4b7ec092

11025201-asia-bianca-c260.jpg

Vi har en Malmkommode fra Ikea med leader stellematte oppå. Har fungert veldig fra for oss, godt med god oppbevaringsplass. Også har vi stokke flexibath som kan «brettes» sammen og tar liten plass.
Alt er smak og behag og hva man har plass til :)

Er det noen av dere som har erfaring med hvordan det er å bruke badebalje på gulvet hvis man har f.eks. tatt keisersnitt eller har fått andre komplikasjoner som gir ubehag/vondter?

Jeg har hatt 2 haste keisersnitt, og det har gått veldig fint å bade på gulvet. Somregel ikke så mye bading de første 2-3 ukene uansett, og etter det er det ikke så mye smerter. Ble fort uvel og svimmel når jeg sto mye i starten så egentlig en trygghet å sitte på gulvet.

Bruker Stokke flexibath til badingen. Funker veldig greit. Badet uansett ikke sååå mye de første månedene, hun gulpet aldri og det var generelt lite søl, så tenkte det var godt for huden å ikke bli badet hver dag Brukte i tillegg sonde de første 4.5mnd, og det føltes litt stress, var så redd for å få lekkasje og såpevann i den.

Vi har ikea kommode med stellematte oppå. Flott å kunne bruke kommoden (den med 3 skuffer) til både klesskap og stelleutstyr til barnet.

vi badet på badegulvet, fungerte veldig greit. Hadde ingen gulpebaby så badet maks 1 gang i uka, før man vet ordet av det vil de opp å sitte i badekaret også. Begrenset hvor lenge det er forsvarlig å bruke et badekar som står, så ville heller investert i et praktisk stellebord. Eventuelt finnes det bein til Stokke sitt badekar, slik at du kan bade i høyden.

Back
Topp