spørsmål om soving....

oblix

Forumet er livet
Dere som har barn som sover masse.. Vekker dere barna etter maks 4 timer for å få mat i dem?

Her har jeg vekket gutten min etter maks 4 timer og gitt ham mat, ellers virker det som han bare kan sove og sove.

gir ham mat om morgene, så er han våken i ca 1,5-2 timer før han blir trøtt og jeg legger ham. Og da sover han i ca 2 til 2,5 timer før jeg vekker ham for å få mat i ham igjen. Har lurt på om jeg skal gi ham mat når jeg merker han er trøtt for at jeg kanskje skal slippe å vekke ham, men han viser jo ikke tegn på sult[8|]...
Dette er også mønsteret for neste kvil. Men når jeg legger ham i 8-9 tiden vekker jeg ham ikke. Da våkner han selv når han vil ha mat...

Ikke bare bare å være forstegangs.....[;)]

Lurte på å høre med helsesøster, men tenkte jeg skulle spørre dere først, hva dere gjør[:)]

takker for alle svar!!

Jeg vekker ikke for å mate, men jeg mater henne før ho legger seg når jeg merker at ho begynner å bli trøtt og hvis det da evt er en stund siden ho spiste sist.
Er det bare en times tid siden og ho virker trøtt så legger jeg ho bare. Ho våkner når ho er sulten igjen.

Kan være veldig greit å la de få styre søvnen selv, det er hvertfall hva JEG har erfart og hva som passer mitt barn[;)]

Gutta her har en lang lur midt på dagen hvor de kan sove opp mot 4 timer. Før denne luren gir jeg mat uansett og lar de spise det de vil uavhengig av hvor lenge siden det er de sist spiste. Jeg vet at de trenger å sove såpass da, og hvis det har gått en time siden sist de spiste sover de ikke så lenge som de trenger.

Så håååper jeg at det etterhvert går seg til slik at de holder mye lenger mellom hvert måltid, de trenger mye mat om morgenen, men de må sikkert hente seg inn etter natta.

Nei, vekker han aldri for at han skal spise. Det er bare tull. Man skal helst ikke vekke de små for å gjøre det heller. Så lenge de er fornøyde og legger på seg, så skal du ikke vekket for å mate. Det være seg både dag og natt. Nyt heller at du har en gutt som er fornøyd med maten han får og som sover godt. [:)]

vekker aldri Elias,, drømmen er jo at det snart skal gå mer en tre timer om natta.[&o] har hendt det går fire men det skjer alltid vis han legger seg åtte og sovet 00... og da har ikke jeg kommet meg i seng før 22 så gleden var ikke på min side..

En natt blir det vell min tur[:D] om dagen er det stortsett tre timer da å

Back
Topp