Spørsmål om solbrenthet..

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Jeg er ganske solbrent på begge skuldrene.
Jeg har hatt problemer med å sove de 2 siste nettene på grunn av dette.

Har også en liten frøken på 5 år som har så lyst til at vi skal gå en tur i skogen.
Er strålende sol og varmt ute så skjønner henne veldig godt, og har lyst selv.

Men så var det disse skuldrene mine da.
Bør jeg rett og slett holde meg inne til de er bedre, eller går det fint dersom jeg smører med faktor 50 og har noe tynt stoff over?

Yoghurt naturell skal være lindrende på solbrenthet. Jeg er enig i å smøre deg og dekke til, da skal det være uproblematisk å være ute.

Har hørt at sinksalve blokkerer alt av sol, fikk høre det av en på apoteket :) evt smør masse og gå i t-skjorte :) god tur!

Tenker samme, solkrem og tildekket.

Inotyol er med sink, men ikke søren om jeg hadde smurt store deler av meg med slikt klin... Solbrent hud som må gnikkes ren etterpå?

Smøre med høy faktor og dekk deg til stemmer jeg også for

Last edited:
Kan sterkt anbefale en salve fra helsekosten som heter Agrosan. Den fungerer på bortimot alle hudplager, også solbrent hud. Kan faktisk ikke få roset den salven godt nok. :-)

Smurte meg godt, dekket til og så gikk vi opp i skogen og nøt været.
Svir ganske god fremdeles, men ikke noe mer enn tidligere så tror det gikk bra :)

Gikk nok bra [emoji5] jeg synes det kan være vondt å ha tøy over der jeg er blitt veldig solbrent selv om det er å foretrekke så bra du ikke hadde det problemet [emoji5]

Aloe vera gel er supert på solbrent hud. Har du aloe vera plante tar du et blad og deler i 2, smør innholdet på skuldrene og dekk til med bandasje eller noe lignende. La virke over natten.
Alternativ 2 er yoghurt naturell.

Back
Topp