Spørsmål om SA/MA, noen med erfaringer?

Banansplitt

Blir kjent med forumet
Hei. Jeg har et barn fra tidligere, og opplevde aldri noe av dette i forrige svangerskap. På torsdag (da var jeg 5,5 uker på vei) våknet jeg tidlig på morgenen, gikk på do og tørket meg, det var lyserosa på papiret. Tørket meg flere ganger og det gikk fra lyserosa, til ganske rødt med noen klumper i, til mørkebrunt med klumper. Dro til legen, hun kikket raskt med ul og så en fin livmor, og noe hun trodde var foster med hjerteaktivitet, men hun turde ikke bekrefte det med 100% sikkerhet. Tok derfor HCG, skulle få beskjed fredag om den var innenfor normalen, hørte aldri noe så ringte, og da hadde de ikke fått svar på den, og fikk det nok ikke før mandag igjen. På mandag skal jeg tilbake for ny HCG prøve og få svar på den forrige.
På torsdag roet det seg ned til slimete utflod med noe farge i utover dagen, som kun kommer når jeg tørker meg. på fredag var det bare slimete utflod uten blod når jeg tørket meg, og på lørdag var del alt fra lyserosa til litt rødere, til brun slimete utflod. Det kommer aldri noe i trusa, kun når jeg tørker meg. I dag har det vært det samme. Hver gang jeg er på do er det brun seig utflod på papiret.. Jeg har ikke hatt noen smerter, kjent litt mens murringer, men det har jeg gjort hele svangerskapet. Ellers har jeg fortsatt hovne store bryster, og er svært hormonell som jeg også har vært så langt i svangerskapet..
Det jeg lurer på er, hva i alle dager er dette her? Noen som kjenner igjen symptomene?? Jeg vil høre alle erfaringer både positive og negative, da jeg blir gal av å gå rundt og prøve å tolke kroppen min, noe jeg virkelig ikke forstår noe av akkurat nå... hvis det er det ene eller det andre vil jeg bare bli ferdig med det, å komme meg videre. Så hva bør jeg foreta meg nå?! Hilsen forvirret jente...

Det er dessverre veldig lite man kan gjøre annet enn å vente til du får svar på prøvene.
Da jeg hadde sa så var jeg ikke i tvil om hva som skjedde, og det gjorde vondt. Så sånn sett kanskje det bare er en blødning. Det er helt umulig å si noe sikkert.
Vet at venting er noe dritt, men det er det eneste som gjelder dessverre.
Krysser fingre og håper på det beste :signs003

Det er dessverre veldig lite man kan gjøre annet enn å vente til du får svar på prøvene.
Da jeg hadde sa så var jeg ikke i tvil om hva som skjedde, og det gjorde vondt. Så sånn sett kanskje det bare er en blødning. Det er helt umulig å si noe sikkert.
Vet at venting er noe dritt, men det er det eneste som gjelder dessverre.
Krysser fingre og håper på det beste :signs003

Takk for svar. Vet at man bare må vente, men man blir ganske gal av det.. haha.

Så kjipt at du har blødninger! :( Uansett hvor vanlig det er, så passer liksom ikke graviditet og blødning helt sammen, i hvertfall oppi mitt hode...
Jeg har begge erfaringer med blødninger. At det går bra og at det går dårlig. Dette svangerskapet her har jeg hatt det største blødningene, men sist UL på onsdag viste en liten peanøtt med bankende hjerte, er 7+3 i dag.

Det er jo dessverre lite du kan gjøre, annet enn hva du har gjort med å oppsøke lege og ta blodprøver...utrolig kjipt, I know, men fasiten ligger jo et sted i fremtiden. I mellomtiden så gjelder det bare å få tiden til å gå.... Håper dette bare er uskyldig!!!

Så kjipt at du har blødninger! :( Uansett hvor vanlig det er, så passer liksom ikke graviditet og blødning helt sammen, i hvertfall oppi mitt hode...
Jeg har begge erfaringer med blødninger. At det går bra og at det går dårlig. Dette svangerskapet her har jeg hatt det største blødningene, men sist UL på onsdag viste en liten peanøtt med bankende hjerte, er 7+3 i dag.

Det er jo dessverre lite du kan gjøre, annet enn hva du har gjort med å oppsøke lege og ta blodprøver...utrolig kjipt, I know, men fasiten ligger jo et sted i fremtiden. I mellomtiden så gjelder det bare å få tiden til å gå.... Håper dette bare er uskyldig!!!

Takk for svar. Og så fint å høre at det går bra for deg <3
Skulle så gjerne hatt fasiten nå!

Så fælt å måtte gå og vente på svar! Jeg tenkte jeg bare skulle si at jeg blødde sist jeg var gravid, ca de mengdene du beskriver og litt mer, og det gikk veldig fint. Krysser fingrene for deg!

Blødde på samme måte som du beskriver helt frem til uke 12 med førstefødte, som nå er blitt 6 år :)
Så det trenger ikke være noe galt❤️
Lykke til!

Så fælt å måtte gå og vente på svar! Jeg tenkte jeg bare skulle si at jeg blødde sist jeg var gravid, ca de mengdene du beskriver og litt mer, og det gikk veldig fint. Krysser fingrene for deg!

Tusen takk! Så godt og høre positive erfaringer ❤️
Hvorfor blødde du?

Tusen takk! Så godt og høre positive erfaringer ❤️
Hvorfor blødde du?
Blødde fra er sår på livmorhalsen, som blødde lettere da jeg var gravid pga endringer i slimhinnene. Blødde gjennom hele graviditeten, og fikk bekreftet at det var derfor hos gyn ca fem mnd etter fødsel (de kunne ikke si meg helt sikkert hvorfor jeg blødde før det).

Blødde fra er sår på livmorhalsen, som blødde lettere da jeg var gravid pga endringer i slimhinnene. Blødde gjennom hele graviditeten, og fikk bekreftet at det var derfor hos gyn ca fem mnd etter fødsel (de kunne ikke si meg helt sikkert hvorfor jeg blødde før det).

Okei. Skremmende å ikke vite noe før sikkert, men så bra at de kunne komme med en forklaring det er jo så mye som er innenfor normalen.. men merker at jeg blir gal av ikke å vite..

Du merker ikke noe av det samme nå?

Okei. Skremmende å ikke vite noe før sikkert, men så bra at de kunne komme med en forklaring det er jo så mye som er innenfor normalen.. men merker at jeg blir gal av ikke å vite..

Du merker ikke noe av det samme nå?
Nei, ikke enda. Er 7+3 i dag, og forrige gang begynte det i uke 6. Håper jeg slipper, men bekymringene slapp taket litt sist etter to tul som begge viste normal utvikling. Fikk flere ul etter oul også, for å følge med, og det var også betryggende. En tenker jo at gravid og blødninger ikke henger sammen, men det er visst vanligere enn jeg trodde sist :) håper du får er betryggende svar snart! Det er sant at det er fælt å gå uten å vite!

Nei, ikke enda. Er 7+3 i dag, og forrige gang begynte det i uke 6. Håper jeg slipper, men bekymringene slapp taket litt sist etter to tul som begge viste normal utvikling. Fikk flere ul etter oul også, for å følge med, og det var også betryggende. En tenker jo at gravid og blødninger ikke henger sammen, men det er visst vanligere enn jeg trodde sist :) håper du får er betryggende svar snart! Det er sant at det er fælt å gå uten å vite!

Håper på det :) også håper jeg du får et fint svangerskap nå

Var på tidlig ul og da sa de bare at blodet kom ikke fra noe i nærheten av babyen, så det skulle jeg ikke tenke på. :think005 :joyful:

Satser på at det går raskt frem til uke 12 for deg ❤️
Når du var på ul, var du på privat? Eller ble du henvist?

Jeg går bare til fastlegen, så ikke på noen måte ideelt for han har bare utvendig UL. Men jeg får se den lille i hvertfall, så vidt det er :P Men bestilte en time privat også for noen uker siden. Jeg ville bare ha et svar og en henvisning ville bare tatt tid...

Back
Topp