Spørsmål om pumping

mormormor

Betatt av forumet
Hvor mange ml pumper dere fra en side av gangen?
 
Jeg klarer ca 120 ml med håndpumpe. Skulle gjerne fått litt mer - har en sulten gutt
 
Det varierer veldig her. Mellom 100 og 200 ml.
 
Jeg sliter med å få pumpet ut noe særlig. Hadde ikke klart å fullernære gutten min på kun pumpet melk tror jeg. Han får ut myyyye mer melk selv når han dier, enn jeg har sjangs til å få til med pumping.
 
Men det har funket mye bedre for meg med medela elektriske pumpe enn avent manuell pumpe. Jeg bruker også nesesprayen "syntocinon" de gangene jeg pumper. Den består av utdrviningshormonet oxytocin og hjelper godt på utdrivningen.
 
Å se på sin lille, evt bilder osv. hjelper også som regel mye på pumpingen (det gjør at man skiller ut mer oxytocin). Det er også et triks å ikke se på hvor mye man pumper, men heller slappe av og se tv, bilder el.l. [:)]
 
 
Tror det er veldig individuelt hvor effektive de ulike pumpene er for folk. Jeg bruker den manuelle pumpen til Avent og den stimulerer produksjonen veldig hos meg, så jeg må være litt forsiktig med å bruke den[8|]
 
Det kan hjelpe å massere brystet lett mens du pumper, slik at du får tømt bedre. Eller kanskje prøve en annen pumpe?
 
Jeg får pumpet ut alt mellom 60 til 140 ml på en pupp. Det kommer jo helt an på om jeg har gitt henne like før (1 - 2 timer før). Når jeg pumper på jobb og det er 5-6 timer siden hun fikk pupp, kommer det som regel ut over 100 ml på hver pupp.
 
Jeg har Avent elektrisk pumpe, synes den fungerer veldig bra!
 
Back
Topp