Spørsmål om permisjon...

cilimor

Glad i forumet
Det har seg slik at i de andre svangerskapene har jeg ikke vært i jobb i og med at jeg har 3 barn på 3,5 år.Jeg har null og niks peiling på permisjon og pappaperm og dermed har noen spørsmål.

Nå jobber jeg hver tredje helg(15,5% stilling) og har begynt å tenke litt på permisjonen.Har en kamerat som mener at jeg nå(pga de nye reglene) vil få permisjonspenger og at gubben har rett på pappaperm(noe han ikke har hatt før).Så snakka gubben med svigerinna mi og hun sa at man må har 40% stilling for å få permisjonspenger og for at gubben skal ha rett til pappaperm.Noen som vet hva som faktisk stemmer??

Var i forening igår og der mente alle at jeg måtte øke stillingen min.Dette skulle jeg jo veldig gjerne gjort,men i og med at jeg har to barn hjemme som ikke går i barnehage er det ikke så lette.Det er heller ikke mulighet for å øke stillingen min sånn uten videre på arbeidsplassen min. 
Flere mener jeg bør begynne å studere noe bare for å øke "inntekten" min etter fødselen.Noen som har gjort det og kan gi litt tips??

Huff, masse spørsmål for dere,men håper noen kan hjelpe meg for som dere ser har jeg null peiling. 

tror det er slik at nav regner ut fra inntekten deres de siste tre åra. Står mye informasjon på nav's sider iallefall.

det stemmer nok som svigerinna di sa, 40 eller 50 prosent, de siste 6mnd eller noe sånt. Hvis det vel og merke ikke er nye regler. Men ville uansett tatt en tur på nav og hørt på hva du har krav på.

Takk for svar dere!Tror nok jeg får ta kontakt med nav ja og høre for å være på den sikke siden.

Back
Topp