Spørsmål om Nutramigen

Sinikka

Gift med forumet
Bakgrunnsinfo:
Jeg har en datter som har melkeproteinallergi og vi har til nå brukt Nutramigen. Da vi var til allergilege da hun var 4 uker sa han at hun skulle tilbake for time i januar, men når jeg ringte de for å etterlyse timen sa de på legekontoret at det var travle tider, men at de skulle notere ned at jeg ønsket time...
Jeg prøvde å spørre om hvordan det blir med Nutramigen 2 nå som hun runder 6 måneder, men hun sa fastlegen kunne skrive ut resept på det.

På vedtaket fra HELFO står det bare "Nutramigen". Gjelder dette Nutramigen 2 også? En skulle jo tro det ettersom vedtaket varer til hun er 10 år, men jeg blir så usikker...
Er det noen som vet det eller må jeg ringe HELFO?

Vet ikke, men dytter for deg..[:)]

ORIGINAL: Persillen

Bakgrunnsinfo:
Jeg har en datter som har melkeproteinallergi og vi har til nå brukt Nutramigen. Da vi var til allergilege da hun var 4 uker sa han at hun skulle tilbake for time i januar, men når jeg ringte de for å etterlyse timen sa de på legekontoret at det var travle tider, men at de skulle notere ned at jeg ønsket time...
Jeg prøvde å spørre om hvordan det blir med Nutramigen 2 nå som hun runder 6 måneder, men hun sa fastlegen kunne skrive ut resept på det.

På vedtaket fra HELFO står det bare "Nutramigen". Gjelder dette Nutramigen 2 også? En skulle jo tro det ettersom vedtaket varer til hun er 10 år, men jeg blir så usikker...
Er det noen som vet det eller må jeg ringe HELFO?

beklager det vet jeg ikke men jeg er litt nyskjerrig på noe av det samme.. bruker nutramigen her å... men forsto det slik at siden vedtaket gjelder fram til mini er 10 år så vil det jo automatisk si at 2 er med... [8|][8|] JEG tolka i hvertfall slik.. han kan jo ikke få 1 hele tiden...eller???

Ja,det gjelder N2 åsså[:D]

Bare å gi beskjed på apoteket når du tenker å bytte,så bestiller di det inn til deg[:)]

Jeg leverte 1 resept,når vi begynte med Nutramigen, trengte ikke levere inn ny,når vi begynte på 2[:)]

ORIGINAL: snuppa08

Jeg leverte 1 resept,når vi begynte med Nutramigen, trengte ikke levere inn ny,når vi begynte på 2[:)]

Nei, de spør jo gjerne på apoteket om jeg skal ha 1 eller 2... Men det er folk som ikke jobber der ofte, alle andre kjenner jo oss godt og vet hva vil skal ha, har jo vært der så ofte.

Back
Topp